اخبار نساجی

کاهش صادرات صنایع نساجی در یک سال اخیر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

روند کاهش صادرات در حوزه صنایع نساجی از اوایل سال ۸۹ آغاز شد/ هزینه از دست دادن هر یک از بازارهای هدف بسیار چشمگیر‌تر از هزینه ورود به بازارهای جدید است.

ایلنا: دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی ایران از تشدید روند نزولی صادرات در این حوزه خبر داد و گفت: تشدید مشکلات صنایع نساجی از سه سال اخیر، منجر به روند رو به کاهش صادرات شده است.

مهدی یکتا در گفت‌و‌گو با ایلنا به آخرین آمار صادرات این حوزه در سال جاری اشاره کرد و افزود: در هفت ماهه سال جاری ارزش صادرات صنایع نساجی با ۱۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲۵۶ میلیون دلار رسید. در همین مدت صادرات محصولات نساجی از لحاظ وزنی نیز به حدود ۲۷ میلیون تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی متذکر شد: صادرات این حوزه شامل انواع فرش، کف پوش‌های ماشینی، پوشاک، پارچه، نخ و سایر منسوجات است.

یکتا با تاکید بر اینکه روند کاهش صادرات در حوزه صنایع نساجی از اوایل سال ۸۹ آغاز شد، اظهار کرد: از حدود سه سال اخیر مشکلات صنایع نساجی بیش از پیش تشدید شد. باتوجه به اینکه خواستگاه اصلی صادرات تولید است، به تبع بروز مشکلات در حوزه تولید، صادرات این محصولات نیز با کاهش روبرو شد.

به گفته وی، بروز مشکلات مختلف در حوزه تولید و صادرات، جذابیت صادراتی و مزیت رقابتی صنایع نساجی کشورمان را کاهش داده است. مسلما این امر منجر به از دست دادن بازارهای هدف صادراتی می‌شود که هزینه از دست دادن هر یک از بازارهای هدف بسیار چشمگیر‌تر از هزینه ورود به بازارهای جدید است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×