اخبار نساجی

کاهش سفارشی کارمزد تسهیلات بانکی در رسانه ملی

 

کاهش سفارشی کارمزد تسهیلات بانکی در رسانه ملی

 

در سریال “راه طولانی” شبکه یک :رییس شعبه به متقاضی وام اعلام کرد که می تواند سفارش کند تا کارمزد این تسهیلات را از او کمتر بگیرد.
به گزارش بی باک به نقل از مشرق، شب گذشته در سریال “راه طولانی” که از شبکه اول سیما پخش می شود، فردی را نشان داد که برای دریافت وام به بانکی مراجعه کرد و نشان داد که بانکها در پرداخت تسهیلات سلیقه ای عمل می کنند.

“رضا کیانیان” که نقش فرد مراجعه کننده به بانک را بازی می کرد، در پی یک مشکل مالی از شعبه تقاضای وام کرد. رییس شعبه بدون پرسیدن از او، اظهار کرد که می تواند ۵۰ میلیون تومان وام در اختیار او قرار بدهد.

این در حالی است که هم اکنون هیچ بانکی حاضر نیست حتی یک میلیون تومان وام را بدون طی کردن مراحل پیچیده و دریافت وثیقه های سنگین در اختیار کسی قرار دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پس از این، رییس شعبه به متقاضی وام اعلام کرد که می تواند سفارش کند تا کارمزد این تسهیلات را از او کمتر بگیرد.

این گفته رییس شعبه  در واقع طعنه ای به بانک ها بود، چون در حال حاضر بانک های خصوصی و دولتی که مبالغ کلان وام را در اختیار افراد دارای رانت قرار می دهند، سود چندانی از آنها نمی گیرند، در حالی که برای افراد عادی علاوه بر اخذ وثیقه های سنگین مانند سند ملکی، سود بیش از ۳۰ درصد دریافت می کنند.

در ادامه گفت و گوی درخواست کننده وام و رییس شعبه، موضوع وثیقه مطرح شد و رییس شعبه از کیانیان خواست که سند منزلش را در اختیار بانک قرار بدهد و زمانی که او اعلام کرد سندی برای ارائه ندارد، رییس شعبه اظهار کرد که بدون داشتن سند، امکان ارائه وام وجود ندارد.

آنچه در بخشی از سریال نشان داده شد، تنها گوشه ای از برخوردهای سلیقه ای و ظالمانه بانکها با افرادی است که برای دریافت تسهیلات به آنها مراجعه می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×