اخبار نساجی

استفاده از ایمیل‌های‌ خارجی برای گزارش‌دهی به مشتریان بانک‌ها ممنوع شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

استفاده از ایمیل‌های‌ خارجی برای گزارش‌دهی به مشتریان بانک‌ها ممنوع شد

 

وزیر ارتباطات در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: از این پس در هنگام افتتاح حساب، تنها ایمیل داخلی از مشتریان پذیرفته ‌شود و ارسال صورت‌حساب‌های بانکی به ایمیل خارجی ممنوع است.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال نامه‌ای به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیل‌هایی عمومی و ایمیل‌های با میزبانی خارجی از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ایمیل‌هایی عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت‌حساب‌های بانکی مشتریان به این ایمیل‌ها، شده و پیشنهاد داده وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، در این نامه آمده است:

مطابق اسناد و قوانین موجود حفظ امنیت اطلاعات کاربران در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف قانون برنامه پنجم توسعه کشور ماده ۴۶ می‌باشد و از آنجا که ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo , Gmail و… یکی از ابزارهای خروج اطلاعات کاربران از کشور است، خواهشمند است دستور اکید فرمایید بانک‌های کشور نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام عاجل و آنی را به عمل آورند:


۱- عدم استفاده از ایمیل‌های با میزبانی خارجی و ایمیل‌های عمومی نظیر yahoo, Gmail و MSN و Hotmail و… در ارسال صورت حساب‌های بانک مشتریان.
۲- استفاده از ایمیل با میزبانی داخلی که فهرست آن بر روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت قرار دارد و به صورت مرتب به روز می‌شود.
۳- عدم قبول ایمیل‌های عمومی و یا با میزبانی خارجی در هنگام افتتاح حساب، بدین منظور ضروری است، امکانات دسترسی به اینترنت جهت ایجاد ایمیل‌ها داخل در بانک‌ها فراهم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×