اخبار فرش ماشینی

کاشی فرش چیست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاشی فرش :: مزیت مهم carpet tile ها تعویض بسیار راحت و بی دردسر آن ها است به طوری که اگر یکی از این قطعه ها کثیف یا خراب شود به راحتی می توان همان قطعه فرش را تعویض کرد که کاری بسیار ساده است. در تصاویر می توانید نمونه های جالب و زیبایی از carpet tile ها را مشاهده کنید.

با استفاده از قطعات رنگی carpet tile ها می توان طرح ها و رنگ های ترکیبی بسیار زیبایی را ایجاد کرد. در هتل ها، ادارات یا مراکز تجاری استفاده از کارپت تایل به شدت به سود صاحبان آن است و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد چرا که تیم نگهداری و مراقبت از کف پوش ها مجبور نیست تمام مساحت کف را یک جا تعویض نماید و تنها کافی است قطعاتی که در جاهای پر تردد و پر ترافیک  صدمه دیده است را تعویض نماید.
همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید در این نوع فرش پایل ها (نخ های خاب فرش) به صورت U در زمینه ای از لاتکس قرار می گیرند.

کاشی فرش چیست؟

Carpet tile ها در واقع قطعه های مربع شکل فرش هستند که در طرح ها و کیفیت های متفاوت تولید می شوند. این نوع فرش ها کاربرد کمتری در کشور ایران دارند و در کشورهای خارجی نیز بیشتر برای مکان های عمومی و پر رفت و آمد، محیط های تجاری و اداری، هتل ها و … به کار می رود. یکی از مزیت های این نوع فرش ها نصب بسیار ساده و سریع و بی دردسر آن در مقایسه با فرش های سرتاسری، موکت و حتی کف پوش های دیگر مانند پارکت و لمینیت است.

◄ ارتفاع خاب (پایل) در کاشی فرش ها  کمتر از ارتفاع پایل فرش های معمول است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاشی فرش چیست؟

◄ پروسه نصب کاشی فرش ها بر روی سطوح صاف بسیار ساده و لذت بخش است. تنها کافی است توسط چسب های شرکت سازنده آنها را در کنار هم قرار دهید.

منبع: نشریه جهان فرش- شماره یک- اسفند ۹۱

دانلود رایگان pdf مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×