اخبار فرش ماشینی

کاشان نقش فرهنگ سازی در تاریخ حال و آینده سرزمین کهن ایران را دارد

معاون امور پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: محصولات سنتی کاشان مانند گلاب و فرش از کعبه و مساجد جهان اسلام تا زندگی عادی مردم کاربرد دارد.
   
مرتضی دامن پاک جامی معاون امور پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت خارجه در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه هفته فرهنگی کاشان در موسسه فرهنگی اکو (دوم تا هشتم اسفند) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،گفت: کاشان یکی از این شهرها منطقه اکو با نمادهایی دارای سابقه چند هزار ساله و گویای قدمت فرهنگ و تمدن و هنر این منطقه است که آثار متعدد هنرمندان آن در موزه های معروف جهان می درخشد.
   
 وی با اشاره به تمدن ۷ هزار ساله کاشان به عنوان مهمترین مرکز فرهنگی ایران باستان افزود: بیشتر تاریخ نویسان و جهانگردان که از این شهر بازدید کردند از آن به عنوان دروازه تمدن جهانی نام برده اند.
   
به گفته وی، اهمیت کاشان از لحاظ تاریخ و تمدن و ویژگی های اقلیمی و فرهنگی و تأثیر این شهر در پاره ای از رویدادهای بزرگ اجتماعی و سیاسی در دوران های مختلف انکارناپذیر است.
   
    این پژوهشگر و کارشناس وزارت امور خارجه با تاکید بر ظهور و پرورش صدها شخصیت علمی و ادبی در خطه هنرخیز کاشان گفت: شناخت بیشتر این منطقه ضروری است.
   
    دامن پاک جامی حفظ و گسترش میراث ماندگار و ارزشمند گذشتگان در کاشان توسط مردم سخت کوش و با فرهنگ این شهر را تاکید کرد و گفت: این شهرستان می تواند نقش فرهنگ سازی را در تاریخ حال و آینده سرزمین کهن ایران ایفا کند.
   
    وی رویدادهایی نظیر هفته فرهنگی کاشان به همت شهرداری این شهر با مشارکت و همکاری متقابل شهرداری های سایر شهرهای منطقه اکو تداوم یابد و به فرصتی برای همدلی و آشنایی ملل اکو با یکدیگر و تعمیق پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود.
   
    به گفته وی، نام بسیاری از شهرهای منطقه اکو یادآور تاریخ باشکوه و عظمت باستانی این شهرها در جهان است که معرفی و بازشناسایی زیست فرهنگی و هنری مردمان این شهرهای تاریخی رسالت موسسه فرهنگی اکو است.
   
    معاون امور پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه معرفی فرهنگ و تمدن غنی منطقه اکو را عامل افزایش تحکیم و پیوندهای تاریخی و فرهنگی کشورهای عضو برشمرد.
   
    گشایش نمایشگاه هفته فرهنگی کاشان اکو با حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو ، مرتضی دامن پاک معاون امور پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی، محمدرضا سعیدآبادی دبیر کمیسیون ملی یونسکو ، رحیم پور معاون وزیر امور خارجه ، دکتر منصوری معاون سازمان اسناد انقلاب اسلامی، عباسعلی منصوری نماینده مردم کاشان و کارکنان شهرداری این شهرستان طی مراسمی برگزار شد.
   
    این نمایشگاه تا هشتم اسفند در محل مرکز فرهنگی اکو در تهران دایر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×