اخبار فرش ماشینی

کارگران نساجی در بنگلادش تظاهرات کردند

 

 کارگران نساجی در بنگلادش تظاهرات کردند

هزاران تن از کارگران نساجی در بنگلادش روز شنبه با درخواست افزایش حداقل دستمزد ماهانه شان به کارخانه های نساجی این کشور حمله کردند.

کارگران که بسیاری از آنها چماق به دست داشتند از دهها کارخانه نساجی خارج شده و چندین ساعت در بزرگراهای مناطق صنعتی اصلی بنگلادش تظاهرات کردند.

معاون رئیس پلیس منطقه صنعتی قاضی پور گفت: «دست کم ۲۰ هزار کارگر در این اعتراضات شرکت داشتند. آنها ضمن درخواست افزایش قابل توجه حقوق خود، خیابان ها را بستند.»

بنگلادش دومین صادرکننده منسوجات جهان است و تولیدات ۴۵۰۰ کارخانه نساجی این کشور ۸۰ درصد از صادرات سالانه ۲۷ میلیارد دلاری بنگلادش را تشکیل می دهد.
اما اکثریت سه میلیون کارگر بنگلادشی ماهانه ۳۸ دلار حقوق می گیرند که این میزان دستمزد در زمره کم ترین حقوق در جهان است. در پی اعتراض کارگران نساجی در بنگلادش، دهها کارخانه مجبور شدند روز شنبه را تعطیل کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون رئیس پلیس بنگلادش گفت در پی مخالفت با پیوستن برخی از کارفرماها به جمع معترضان، معترضان خشمگین شروع به پرتاب آجر و سنگ به سوی ۲۰ کارخانه کردند.

وی افزود: «اوضاع اکنون آرام است چرا که کارگران برای پیوستن به اعتراضات داکا راهی این منطقه شدند. تردد در این بزرگراها نیز ازسرگرفته شد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×