اخبار نساجی

کارمندان پرتال مد ترکیه مودانیسا به سهامداران این شرکت تبدیل میشوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مترجم: دکتر زهرا جمشیدی  – تحریریه مجله نساجی کهن

مودانیسا، پورتال مد و لباس ترکیه که بیشتر برروی فروش لبای هایی با مد اسلامی تمرکز دارد  اعلام کرد، سهام ۸ میلیون لیری (۱.۱ میلیون دلاری) را بین کارمندان خود توزیع می کند. تخمین زده می شود سهام پلت فرم تجارت الکترونیکی اختصاص یافته به کارمندان در طی ۵ سال ۱۰ برابر شود و به ۸۰ میلیون لیر برسد.

مودانیسا با ارسال محصولات خود به ۱۴۰ کشور از پنج قاره ، به شش زبان خدمت می کند و بازدید کنندگان سالانه به ۲۰۰ میلیون می رسد.

کریم توره رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مودانیسا در کنفرانس خبری برگزار شده  اظهار داشت که این شرکت از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۱ تا کنون رشد بسیار مهمی داشته است.

توره با تأکید بر اینکه نسبت سرمایه داخلی مودانیسا هنوز بالای ۶۰٪ است ، اظهار داشت که تلاش های کارمندان مودانیسا در رشد آن بسیار تاثیر گذار بوده است و بنابراین آنها فکر میکنند که کارمندان نیز باید در این رشد چشمگیر سهمی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: “برنامه ضعیف سهام کارکنان” وضعیتی است که ما در بسیاری از کشورهای جهان به دیدن و شنیدن آن عادت کرده ایم. “متأسفانه، این عمل که باعث می شود کارمندان در آینده و رویاهای شرکت سهیم باشند و خوشبختی و وفاداری آنها را افزایش دهد نهادینه نشده است. ما در شرکت مودانیسا ، افتخار می کنیم که با ورود به ۱۰ سالگی تاسیس این شرکت در این زمینه پیشگام هستیم.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدانیسا-ترکیه
Photo: Modanisa.com

وی تأکید کرد این شرکت در حال حاضر قدم های محکم در جهت تبدیل شدن به اولین برند جهانی مد آنلاین است که در فرا سوی مرزهای ترکیه خواهد رفت. او اظهار داشت: “شک نداریم که با کمک ، وفاداری و خوشبختی کارمندان خود در این مسیر پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

توره بیان کرد که در طول فرآیند ارزیابی شرکت در کل فرآیند کسب سرمایه گذاری ، علاوه بر دارایی های مشهود مودانیسا ، محاسبه ای شامل مواردی مانند ارزش نام تجاری ، پتانسیل مشتری و ارزش منابع انسانی انجام می شود. که این محاسبه در نرخ های تعیین شده توسط سرمایه گذاران ضرب می شود و ارزش شرکت و ارزش سهام بیش از این مقدار تعیین می شود. وی افزود: “ما تخمین می زنیم که ۸ میلیون لیر را با همه کارکنان شرکت به اشتراک بگذاریم.”

شرط اشتغال یک ساله

جهت مشمول شدن در برنامه سهام ، کارمندان باید حداقل یک سال را در شرکت گذرانده باشند و همچنان در تاریخ مشخص شده برای برنامه در شرکت کار کنند. مقدار ارزش سهام مشارکت براساس زمان سپری شده توسط کارمندان در مودانیسا و سابقه کار آنها تعیین خواهد شد. عملکرد کاری موفق کارمندان، سهم ارزش سهام مشارکت را افزایش می دهد.

مبلغی که کارمندان از ارزش سهام مشترک دریافت می کنند، متناسب با افزایش ارزش شرکت افزایش می یابد. توره با اعلام اینکه جمعیت جنوب شرقی آسیا تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر است  گفت: “در سفر خود برای تبدیل شدن به یک برند جهانی، در ماه های گذشته گام بسیار مهمی در جنوب شرقی آسیا برداشته و در مالزی یکی از شعب خود را راه اندازی کرده ایم. وی همچنین توضیح داد که مالزی یکی lز کشورهای هدف مهم برای مودانیسا است و  ۸۰٪ کاربران مالزیایی ۱۶ تا ۶۴ ساله به صورت آنلاین خرید می کنند. توره تأکید کرد: “به همین دلیل مالزی کشور بسیار مهمی برای ما است.”

مدانیسا-ترکیه
Photo: Modanisa.com

۴۵۰ میلیون زن در ۱۴۰ کشور

توره اظهار کرد: “همانطور که می دانید ، ما قبل از راه اندازی این دوره، تعداد زبانهای خود را از پنج زبان به شش زبان افزایش داده ایم. ما همچنین به زبانهای ترکی، عربی، انگلیسی، فرانسوی ، آلمانی و باهاسا خدمات ارائه می دهیم که اکنون به طور گسترده در مالزی و اندونزی صحبت می شود. ” وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۰ میلیون نفر در اندونزی و مالزی به زبان باهاسا صحبت می کنند ، گفت: اگرچه در هر دو کشور گویشهای مختلفی صحبت می شود ، اما زبان باهاسا به عنوان یک زبان رایج و رسمی در نظر گرفته می شود.

هدف مودانیسا این است که به ۴۵۰ میلیون زن در جهان اسلام در ۱۴۰ کشور و در پنج قاره خدمات ارائه دهد و همچنین استانبول را به عنوان یک برند جهانی به یکی از مراکز مهم لباس زنانه در جهان تبدیل کند. خدمات ارائه شده به زبان باهاسا، شرکت مودانیسا را یک قدم به این هدف نزدیک می کند.  سال ۲۰۲۰ سالی برای کشف چالش ها و راحتی ما بوده است. تا آنجا که به نیازهای اساسی مربوط می شود ، خرید آنلاین به سرعت رشد کرده است.

مدانیسا-ترکیه
Photo: Modanisa.com

توره با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهد فروش آنلاین و مراقبت های شخصی ۱۹۵٪ ، لوازم آرایشی ۲۰۰٪ و کالاهای ورزشی ۱۲۴٪ افزایش یافته است، بیان کرد از طرف دیگر ، سفر آنلاین بیش از ۷۰٪ کاهش یافته است.  وی با یادآوری اینکه در صنعت مد ، طبق مطالعات انجام شده توسط مک کینزی، گردش تجارت الکترونیکی در ماه های آوریل ، می و ژوئن۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۴٪ کاهش یافته است ، وی گفت: اگرچه تجارت الکترونیکی در سراسر جهان رشد کرده است ، اما در صنعت پوشاک و مد کاهش یافته است.

به عنوان مثال، فروش لباس شب کاملاً متوقف شد. هیچ کس به آن سبک لباس فکر نکرد. به استثنای شرکت مودانیسا، ما فقط در لباس شب و لباس شنا تقریباً ۷۰٪ کاهش داشته ایم. با این حال، در گروه لباس منزل و لباس بچه افزایش داشته ایم. به عنوان مثال ، در بازار خاورمیانه ، فروش لباس منزل و بچه های ما دو برابر شده است. ”

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×