اخبار فرش ماشینی

کارخانه های نساجی مازندران بدون تغییر‎ ‎نام احیاء می شوند‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و‎ ‎جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذار اهل ترکیه متعهد شده است که کارخانه‎ ‎های نساجی مازندران را بدون تغییر نام، احیاء کند‎ . ‎

به گزارش ایرنا،‎ “‎عزت الله اکبری” روز شنبه در نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با‎ ‎مدیران کارخانه های نساجی مازندران که در کارخانه شماره یک نساجی مازندران‎ (‎قائمشهر) برگزار شد افزود: با وجود سرمایه گذاری کلان ، این سرمایه گذار موافقت‎ ‎خود را با باقی ماندن نام و برند بین المللی موافقت کرده است‎ .
‎وی با اشاره به‎ ‎اینکه قدمت کارخانه های نساجی مازندران در قائمشهر به سال ۱۳۰۵ برمی گردد‏‎ ‎اظهارداشت: کارخانه های نساجی مازندران شناسنامه قائمشهر به شمار می روند‎ .

‎عضو‎ ‎کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با خبرنگاران نیز با اشاره‎ ‎به تمایل سرمایه گذار اهل ترک برای احیای کارخانه های نساجی مازندران خاطرنشان کرد‎: ‎تحقق روند احیای این واحدها منوط به همکاری بخش خصوصی است‎.

‎به گزارش ایرنا،‎ “‎اکبری” گفت: سمت و سوی حرکت کشور به سمتی است که با ورود بخش خصوصی و میدان دادن‎ ‎به آنها می توانیم گام های بیشتری در مسیر توسعه برداریم‎ . .
‎وی ادامه داد‎: ‎براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تصمیم به ایجاد اقتصاد رقابتی باید بسترهای لازم برای‏‎ ‎این رقابت مابین سرمایه گذاران با حمایت از این گروهها ایجاد شود‎.
‎اکبری ورود‎ ‎سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع را از عوامل ایجاد اقتصاد رقابتی دانست و گفت‎: ‎صنعت نساجی نیز نباید از این رقابت عقب بماند‎.
‎نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه‎ ‎و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ایجاد ۱۲۰ هزار متر مربع سالن کارخانه و‏‎ ‎ایجاد شش هزار فرصت شغلی وعده ای است که از سوی سرمایه گذار ترک کارخانه های نساجی‎ ‎مازندران داده شده است‎ .
‎اکبری تصریح کرد: باید این سرمایه گذار علاقمند را‎ ‎حمایت کنیم نه اینکه با حرفهایی منکر فعالیتها و تلاشهای این بخش شویم‎.

‎کارخانه‎ ‎نساجی شماره یک( قائم شهر) از سال ۱۳۰۵ فعالیت خود را با بیش از دو هزار نفر نیرو‎ ‎در زمینی بمساحت هشت هزار متر مربع در زمینه ریسندگی و بافندگی آغاز کرد‎.
‎این‎ ‎واحد صنعتی که از آن بعنوان مادر صنعت نساجی کشور یاد می شود در حال حاضر فعالیت‎ ‎چندانی ندارد و تنها با دویست نفر نیرو مشغول به کار است‎.

‎کارخانه نساجی شماره‎ ‎دو( طبرستان) نیز از سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را در زمینی بمساحت ۱۵ هزار مترمربع با شش‏‎ ‎هزار نفر نیرو در بخش های ریسندگی ، بافندگی و رنگریزی آغاز کرد‎.
‎در حال حاضر‎ ‎با روند تعطیلی و تعدیل نیروها این واحد صنعتی مهم نساجی کشور نیز تنها با ۴۰۰ نفر‏‎ ‎پرسنل مشغول به فعالیت است. ک/۳‏‎ ‎

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×