مقالات نساجی

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی : گرما، راحتی، بافت و مواد ارگانیک همواره همان چیزهایی هستند که مردم دوست دارند آنها را در اطراف و در خانه خود داشته باشند. چوب ماده ای طبیعی است که می تواند طبیعت را به خانه شما بیاورد. چوب می تواند نماد زیبایی و آرامش در هردکوراسیونی باشد.

چه از نظر کفپوش و چه از نظر جزئیات معماری، چوب از تطبیق پذیرترین مواد برای استفاده در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. با استفاده از چوبهایی با رنگ روشن فضای اتاق را بزر گتر جلوه دهید: هنگام انتخاب رنگ چوب برای مبلمان و وسایل دیگر، حتما به میزان بزرگی و اندازه فضا توجه کنید. چوبهایی با رنگ روشن می توانند یک فضای کوچک را بزر گتر جلوه دهند در حالی که چوبهایی با رنگ تیره از وسعت فضا می کاهند و آن را بسته تر نشان می دهند. اگر فضای مورد نظر شما بیش از اندازه کوچک است و همچنان می خواهید از چوب استفاده کنید، با طیفهای روشن چوب بازی کنید و با استفاده ازچوبهای روشن با شدتهای مختلف به تفکیک فضا در قسمت های مختلف بپردازید.

 انجام کارهای دستی بر روی عناصرچوبی:

 عناصر چوبی این قابلیت را دارند که با اعمال تغییری درآنها به سرعت و به راحتی نو و زیباتر شوند و جلوه آنها به کلی دگرگون شود. می توانید برای ایجاد تنوع در دکوراسیون فضا به رنگ آمیزی یک عنصر چوبی موجود در آن بپردازید و به این وسیله رنگ و حال و هوای جدیدی را به فضا وارد کنید.

چوب را در قالب جزئیات معماری به دکوراسیون اضافه کنید:

آیا می خواهید یکی از دیوارهای معمولی و ساده خانه خود را به یک دیوار متمایز و چشمگیر تبدیل سازید؟ می توانید با افزودن قطعه های دکوراتیو چوبی یا تاجهای چوبی به دیوار، به آسانی جلوه دیوار را به گونه ای چشمگیر تغییر دهید و آن را دگرگون سازید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 کفپوشهای چوبی طرح دار می توانند به فضای داخلی زیبایی بخشند:

در راهروها ، هال، ورودی و اتاق های بزرگ به  جای استفاده از قالیچه و فرش ها ازکفپوش های چوبی طرح دار و دکوراتیو استفاده کنید.همچنین می توانید با استفاده از کفپوش های چوبی در رنگ های متضاد و متفاوت برای فضاهای مختلف ومجاور، افزون بر زیبایی بخشیدن به فضا، به تفکیک وتعریف فضاها بپردازید.

استفاده دوباره از چوب در دکوراسیون داخلی:

 امروز با رواج راهکارهای سازگار با محیط زیست دردکوراسیون داخلی، استفاده دوباره از عناصر چوبی با روش ها و گونه های نو می تواند ایده خوبی برای نو کردن جلوه دکوراسیون خانه شما باشد.

استفاده از چوب به صورت گروهی، برای اضافه کردن جذابیت دیداری:

 در بیشتر عکس هایی که درمجله های دکوراسیونی هست و تصویر یک چیدمان جذاب را نشان می دهد، از چوب در جایگاه های مختلف کنار هم استفاده شده است. برای نمونه یک میز پذیرایی چوبی در کنار قفسه کتابخانه ای از جنس چوب درکنار کانتر آشپزخانه چوبی و کفپوش چوب می تواند یک گروه چوبی را برای دکوراسیون زیبا و جذاب یک خانه تشکیل دهد.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : نمایشگاه فرش ماشینی تهران و کشمکش ها با اتاق کاشان

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×