اخبار فرش ماشینی

کاربرد فناوری نانو در نساجی‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ارزش اقتصادی صنعت نساجی افزود: آمارها نشان می دهد تجارت بین المللی در زمینه محصولات نهایی صنعت نساجی و ماشین آلات مربوط به آن ۴۰۰ میلیارد دلار است که تا ۵ سال آینده به ۸۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. ‏

رهایی به‎ ‎کاربرد فناوری نانو در تولید پارچه های ضد باکتری و هوشمند پرداخت و تصریح کرد: اگر‎ ‎امروز با برنامه جامع وارد این عرصه نشویم، دنیا توقف نخواهد کرد و در سالهای آینده‎ ‎تنها مصرف کننده این محصولات خواهیم بود‎
‎رئیس‎ ‎دانشگاه امیر کبیر تاکید کرد: اگر ما توانستیم در صنایعی چون هوافضا، نانو و هسته‎ ‎ای پیشرفت کنیم، قادر خواهیم بود با خیزش بزرگ، عقب ماندگی های خود را در زمینه‎ ‎صنایع نساجی جبران کنیم.

به گزارش مهر، اولین همایش ملی فناوری ها و فرآیندهای‎ ‎ریسندگی و بافندگی امروز با حضور معاون وزیر صنایع و معادن و رئیس کمیسیون صنایع و‎ ‎معادن مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. دکتر موسوی شوشتری‎ ‎دبیر این همایش طرح مشکلات عمومی صنعت نساجی از دیدگاه علمی، آشنایی با آخرین‎ ‎تحولات و نوآوری ها و فناوریها در صنعت نساجی به ویژه ریسندگی و بافندگی، ارتقای‎ ‎کیفیت و بهره وری در این صنعت، بررسی وضعیت سرمایه گذاری و توسعه صنعت نساجی،‎ ‎مطالعه و مرور وضعیت نسبی و تعامل موثر صنعت و دانشگاه را از اهداف مهم برگزاری‎ ‎همایش عنوان کرد.

به گفته وی، مقالات ارائه شده در همایش ملی فناوری ها و فرآیندهای‎ ‎صنعت نساجی در زمینه فناوری ها و فرآیندهای ریسندگی و بافندگی، ارزیابی خواص و‎ ‎کنترل کیفیت در صنایع ریسندگی و بافندگی، بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری، مزیت های‎ ‎نسبی و توسعه نساجی ارائه خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×