اخبار فرش ماشینی

«کاخ» ؛ برندی مطمئن و با پشتوانه علمی

 

 

یکی از شرکت های شناخته شده و معتر در زمینه فرش که در شهر آران و بیدگل ریشه دارد شرکت «فرش کاخ» است. این شرکت در سال ۱۳۷۳ توسط رضا پناهیده تاسیس شد و در حال حاضر توسط ایشان و خانواده پناهیده اداره می شود. برای شناخت بهتر و دقیق تر این به برند و فعالیت های آن باید به موارد زیر اشاره کرد.

گروه نساجی خاتم متشکل از چهار واحد تولیدی است که عبارتند از:

۱. واحد تولیدی نخ BCF، هیت ست، فریز و کیبل که از سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت کرده است.
۲. شرکت فرش توحید با برند کاخ که تولید کننده انواع فرش ماشینی۱۰۵۰ شانه، ۷۰۰شانه و ۵۰۰ شانه است.
۳. تکمیل فرش «یلدای کویر» جهت تکمیل فرش های سبک همچون گلیم و BCF
۴. تکمیل فرش «زیبارخ» و «ستارگان تابان» جهت تکمیل فرش های سنگین بافت آکرولیک.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گروه صنعتی با هدف تولید محصولات کفپوش – از ابتدای خط تولید که مربوط به تولید نخ است تا مرحله پایانی که عرضه به بازار هدف است – تشکیل و تاسیس شده است. در حال حاضر نیز با راه اندازی و گسترش پروژه های جدید، همچون تولید فرش ۱۰۵۰شانه با به روزترین تجهیزات ممکن وارد بازار داخلی و صادرات به کشورهای دیگر شده است.

واحد تولید فرش این گروه صنعتی که با برند کاخ در بازار شناخته می شود از سال ۱۳۹۱ به تولید فرش های۵۰۰ شانه،۷۰۰ شانه و ۱۰۵۰ شانه مشغول است. این فرش با بهره گیری از نخ های صد درصد خارجی در نمره ۳۰/۳ متریک و طول الیاف بلند به وسیله مدرن ترین دستگاه شونهر بافته می شود. ویژگی های مذکور در این فرش سبب شده است، علاوه بر رنگبندی مناسب و طرح و نقشه مشابه با فرش های دستباف فرشی بی رقیب و یکه تاز در بازار فرش باشد. سایر تولیدات شرکت نیز با رعایت استانداردهای موجود، ابتکار در رنگبندی و استفاده از مرغوب ترین نخ های آکرولیک از دیرباز تاکنون توانسته بازار خود را حفظ کند.  

خطوط تکمیل این گروه نیز شامل شرکت های یلدای کویر و ستاره تابان با استفاده از دستگاه های سلرز ضمن تکمیل فرش های کاخ به تکمیل فرش های تولیدی شرکت های دیگر به صورت کارمزدی مشغول است.

در خطوط ریسندگی خاتم؛ با ورود گرانول، نخ های BCF جهت بافت کفپوش های مختلف همچون گلیم، گلیم فرش، فرش های فریز و هیت ست، شگی لوپ و انواع موکت تولید می شود. به علاوه این شرکت توانسته طی چهار سال فعالیت و تلاش مستمر، ۵۰ نوع شید نخ تولید و به بازار عرضه کند.

واحد R&D این مجموعه که قلب تولیدات آن محسوب می شود در حال حاضر توانسته تحقیقات گسترده ای در زمینه تولید نخ های نوین چون نخ معطر،  هالو و های بالک و… انجام دهد که تولید و بهره برداری از آنها در مراحل پایانی قرار دارد. علاوه بر محصولات فوق انواع نخ های متالیک،BCF و آکرولیک به صورت جدی و مستمر تولید می شود و از تولیدات اصلی این مجموعه محسوب می شود. از دیگر محصولات این مجموعه می توان به نخ های کیبل دو لا و سه لا اشاره کرد که در تولید کفپوشهای شگی  و موکت کاربرد دارد و به تولید مرغوب تر این محصولات منجر شده است.

فرش کاخ و مجموعه نساجی خاتم شما را به بازدید از غرفه خود در سالن ۶ نمایشگاه فرش ماشینی تهران دعوت می نماید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×