اخبار نساجی

ژاپن و فیلیپین مبادلات با پول‌های ملی خود را تسهیل می‌کنند

 

بانکهای مرکزی ژاپن و فیلیپین به منظور توسعه همکاری های اقتصادی موافقت کردند تراکنشهای مالی با پول های ملی دو کشور را تسهیل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانکهای مرکزی ژاپن و فیلیپین موافقت خود را برای انجام آسانتر تراکنشهای پزو-ین و برعکس اعلام کردند تا همکاریهای اقتصادی دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

طبق این پیمان دوجانبه، بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی فیلیپین ساختاری را برای مدیریت نقدینگی بین دو کشور طراحی خواهند کرد که ثبات مالی را ارتقا می دهد.

بعد از اتمام این ساختار جدید نقدینگی، بانکهای عامل در فیلیپین قادر خواهند بود مستقیما از بانک مرکزی ژاپن، ین دریافت کنند. این موضوع یک گشایش جدید برای مشتریان بانکهای عامل فیلیپینی است که تراکنشهای ین را به سادگی مدیریت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در اواخر سال گذشته، بانکهای مرکزی دو کشور اعلام کرده بودند که پیمان پولی دوجانبه خود را تمدید خواهند کرد که تحت آن هر کشور متعهد می شود به کشور مقابل ارز تحویل دهد.

تحت پیمانهای پولی دوجانبه، کشورهای مشارکت کننده توافق می کنند که ارزهای خارجی را یه یکدیگر بفروشند که این موضوع باعث مدیریت عدم تراز پرداختها خواهد شد. طبق این توافق جدید، ژاپن سقف تعهد به فیلیپین را دو برابر کرد و آنرا به معادل ۱۲ میلیارد دلار ارتقاء داد. اما تعهد فیلیپین به ژاپن، تنها معادل ۵۰۰ میلیون دلار است.

ارتباطات اقتصادی دو کشور در دو سال گذشته رو به ارتقاء بوده است؛ چرا که هر دو کشور دارای یک دشمن مشترک هستند که همواره با آنها منازعات سرزمینی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×