اخبار نساجی

ژاپن نفت ایران را بیمه کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ژاپن نفت ایران را بیمه کرد

پس از مجلس سفلی پارلمان ژاپن، سنای این کشور نیز لایحه دولت در خصوص بیمه محموله‌های نفتی وارداتی از ایران را تصویب کرد و بدین ترتیب بیمه نفت ایران توسط ژاپن قطعی شد.

به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام ژاپنی که خواست نامش فاش نشود گفت: این قانون از ۲۷ ژوئن اجرا خواهد شد.

با تصویب این لایحه ژاپن به نخستین مشتری آسیایی نفت ایران که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را دور می زند، تبدیل می‌شود.

به اساس این مصوبه جدید دولت ژاپن که از تحریم‌های مالی آمریکا معاف شده قادر خواهد بود هر نفتکش حامل نفت ایران به مقصد ژاپن را در صورت بروز نشت نفتی یا حادثه، تا سقف هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بیمه کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران که از اول ژوییه اجرا می‌شود، شرکت‌های بیمه اروپایی را از بیمه کردن محموله‌های نفت ایران منع می‌کند.

این مسئله برای ژاپن، کره جنوبی، چین و هند که در مجموع دو سوم نفت صادراتی نفت ایران را می‌خرند و برای بیمه این محموله‌ها به بیمه‌گر اروپایی متکی هستند، دردسر ساز شده است.

ژاپن سال گذشته حدود ۹ درصد نیاز نفتی خود را از ایران وارد کرد. ژاپن در تبعیت از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا که مشتریان نفت ایران را به کاهش خرید نفت از ایران ملزم می‌کند، واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اما تمایلی به کاهش بیشتر واردات نفت از ایران ندارد زیرا این اقدام باعث افزایش هزینه واردات انرژی این کشور و لطمه به اقتصاد ژاپن می‌شود.

از سوی دیگر ژاپن در پی فاجعه هسته‌ای فوکوشیما که به تعطیلی رآکتورهای تولید برق این کشور منجر شد، برای تامین سوخت نیروگاه‌های خود به واردات نفت بیشتر نیاز دارد.

یک از مقام وزارت حمل و نقل ژاپن که از حامیان مصوبه پارلمان این کشور است گفت که این نخستین بار است که ژاپن تلاش می‌کند محموله‌های دریایی را تحت پوشش بیمه‌ قرار دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×