اخبار نساجی

چین و ترکیه رقبای ایران در صنعت کفش هستند/ صادرات کفش ایران به ۳ کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده یونیدو در ایران چین و ترکیه را دو رقیب جدی کشورمان در صنعت کفش دانست و گفت ایران به کشورهای پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان صادرات کفش دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی  منصوری، مدیر هماهنگی پروژه‌های ملی یونیدو در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش کفش در مشهد مقدس با بیان اینکه پروژه توسعه صنعت کفش از یک سال پیش در مشهد آغاز شده است گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار واحد تولیدی کفش در مشهد وجود دارد که باعث ایجاد ۱۲ هزار شغل شده است.

 وی افزود: این صنعت ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد که در حال حاضر شهرهای تهران، مشهد، تبریز، قم و اصفهان در صنعت کفش پیشرو هستند و بین آنها رقابت ایجاد کرده است.

 منصوری قدرت بیشتر رقابت را در قیمت دانست و اظهار کرد: یکی از قابلیت‌های صنعت کفش ایرانی این است که کفش‌های خارجی ‌نتوانسته‌اند با آن رقابت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 مدیر هماهنگی پروژه‌های ملی یونیدو  افزود: نداشتن نیروی کار ماهر یکی از ضعف‌های این صنعت است که از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی نداریم. چراکه در صورت داشتن نیروی ماهر حدود۵۰۰ نفر جذب خواهند شد.

 وی ضعف در بازاریابی را یکی دیگر از ضعف های این صنعت دانست و گفت:در حال حاضر یک سوم یا یک چهارم نیروی شاغل در این بخش نیروهای افغان هستند که در صورت بکارگیری نیروی ایرانی اشتغالزایی بیشتری فراهم خواهد شد.

 منصوری ادامه داد: سالانه ۱۷۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود که حدود ۲۲ میلیون جفت کفش متعلق به مشهد مقدس است. افتتاح مرکز آموزش کفش در مشهد می‌تواند زمینه برای ایجاد اشتغال زایی باشد که رقم ۲۰تا۳۰ درصدی افزایش می‌یابد.

مدیر هماهنگی پروژه‌های ملی یونیدو تصریح کرد: تا کنون در این مرکز حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار هزینه شده است و ارزش دستگاه‌ها در فاز اول حدود۳۰۰ هزار دلار است. وی صادرات کفش را حدود۱۱۶میلیون دلار معادل ۴۴ میلیون جفت کفش اعلام کرد.

* اشتغال زایی ۱۲هزار نفری صنعت کفش درمشهد

 در ادامه این مراسم الکساندرو آمودیو، نماینده یونیدو در ایران گفت: در مشهد مقدس دو پروژه  زعفران و صنعت کفش دارند که در بخش صنعت کفش رقابت جدی وجود دارد تا تولید کفش با کمیت بیشتری ارائه شود.

وی کشور چین و ترکیه را دو رقیب جدی کشورمان در صنعت کفش خواند و ادامه داد: ایران به کشورهای پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان صادرات کفش دارد.

 آمودیو بیان کرد: هم اکنون ۱۲ هزار شغل در طرح تولید کفش در مشهد وجود دارد. هم اکنون ۲ نفر مدرس از کشورهای ایتالیا در مرکز آموزش کفش وظیفه آموزش تولید کفش را بر عهده دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×