اخبار نساجی

چین نگران از دست دادن بازار ایران پس از لغو تحریم‌‌هاست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک خبرگزاری جمهوری آذربایجان نوشت که با لغو تحریم‌ها و ورود کالاها و خدمات باکیفیت اروپایی به ایران، چین نگران از دست دادن بازار این کشور خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، تحریم‌های بین المللی طی سالهای گذشته مسیر را برای ورود کالاهای چینی به بازار ایران هموار کرده است ولی مشتریان ایرانی همواره از کیفیت پایین کالاهای چینی شکایت می‌کرده‌اند.

نه تنها این مسئله، بلکه دولت ایران نیز مجبور شده بود تا بسیاری از پروژه‌های بزرگ به‌خصوص در بخش نفت را به‌خاطر تحریم‌های بین المللی و پس از تأخیرهای طولانی پیمانکاران چینی، متوقف کند.

اکنون اگر تحریم‌ها برداشته شود، کشورهای اروپایی امیدوار خواهند شد تا بار دیگر جایگاه قبلی خود در بازار ایران را از طریق عرضه کالاهای باکیفیت بازیابند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کنستانتینو کارابال مدیر بخش تجاری یک شرکت کشتیرانی اسپانیایی، در این باره تأکید کرد که زمانی که تحریم‌ها علیه ایران لغو شود، شرکت‌های چینی قادر به رقابت با شرکت‌های اروپایی نخواهند بود چرا که شرکت‌های چینی تولیدات باکیفیت بالا ندارند، این مسئله برای ما نیز در بازار اروپا اتفاق افتاده است. منظور من این است که ما موج بزرگی از کالاهای چینی را داشتیم ولی اکنون شاهد کاهش کالاهای چینی در بازارهای اروپا هستیم.

کیام کریم از یک شرکت کشتیرانی ایرانی نیز در این باره تصریح کرد: شما اکنون خودروهای چینی زیادی را در ایران مشاهده می‌کنید که در بازار اروپا به فروش نمی‌رسد. ایرانی‌ها مجبور به خرید این خودروها هستند چرا که گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارند.

ایران و قدرت‌های جهانی ۲ آوریل به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین المللی علیه تهران لغو می‌شود. دو طرف اکنون تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته‌ای به توافق نهایی دست یابند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×