اخبار نساجی

چگونه برای شرکت خود برند سازی کنیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چگونه برای شرکت خود برند سازی کنیم

 

تهیه و تدوین: امیر حسین عبائی/کارشناسی ارشد مدیریت و مشاور سیستم های مدیریتی و فروش

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

◄ همیشه یکی از سوالاتی که برای مدیران پیش می آید این است که چگونه برای شرکتمان (سازمانمان) برند سازی کرده و از کجا شروع کنیم. برای اینکار شما باید اول یک سری اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت داشته باشید. پس اگر می توانید این اهداف را خودتان طرح ریزی کنید، اینکار را انجام دهید. در مرحله اول به این نتیجه می رسیم که شما باید دیدگاه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشید. در مرحله دوم باید ساز و کار آنرا فراهم کنید. یعنی داشتن نیرو های مجرب در قسمت فروش و بازرگانی تا به این هدف، به طور مناسب برسید.

برند سازی تمامی برند ها که در مرحله معرفی خود به بازار قرار دارند از یک ویژگی مشترک برخوردارند و آن قرار گرفتن همه آنها در معرض شکست است. بیشتر تحقیقات نشان دهنده این نکته است که نرخ شکست برای برندهای جدید بیش از ۵۰% است. با توجه به نتیجه این آزمایش ضروریست برای وارد شدن به یک بازار و رقابت با برند ها و نام های کهنه کار بازار یک راهکار مناسب برای خود تعریف کنیم.

همان طور که در بالا اشاره شد بسیاری از مشاوران معتقدند که یکی از اولین گامها در ابتدای سازماندهی یک شرکت این است یک برنامه مدون و جامع برای برند سازی خود تعریف کنیم تمام جوانب را قبل از برنامه های اجرایی خود در نظر بگیریم. به طور کلی می توان گفت برای تبدیل شدن به یک برند و نام نمی توان تنها به صورت انفعالی عمل کرد و منتظر اقدامات دیگر شرکت ها بود. البته اقدامات انفعالی نیز یکی از مهمترین وظایف یک مدیر و سازمان موفق است و اینکه بداند در شرایط فعلی چگونه باید خود را در راستای اهداف از پیش تعیین شده قرار دهد.

شما در هنگام ورود به یک بازار باید قولی متفاوت از قول دیگر شرکت ها به مشتریان بدهید. ذهن مشتریان روزمره با عوامل گوناگونی درگیر است و در بسیاری از مواقع هنگام خرید دارای ذهنی آشفته هستند و نمی توانند برای یافتن نام و برندی جدید خود را در میان انبوهی از نامها قرار دهند. به همین علت مشتریان در بسیاری از مواقع به برندهایی که قبلا از آنها استفاده کرده اند و کیفیت قابل قبولی را در آنها یافته اند اعتماد کرده و در پی کیفیت بالاتر نخواهند گشت. این شما هستید که با ابتکار خود و دادن قولی متمایز از دیگران می توانید مشتریان را به سمت خود جلب کنید. توجه به این نکته ضروریست که تنها قول متمایز از دیگران کافی نیست و در ادامه اشاره خواهیم کرد که بر آورده کردن قول به مشتریان بسیار مهمتر از قول دادن به آنهاست. مشتریان اگر قولتان را در محصولتان پیدا نکنند دیگر به سمت شما نخواهند آمد.

پس شما باید دانشی در مورد مدیریت بازار داشته باشید تا بتوانید موفق عمل کنید و اگر این دانش را بصورت تجربی کسب کرده اید باید با علم روز بازاریابی آنرا کامل کنید و یا اینکه اگر وقت آنرا ندارید از یک متخصص یا مشاور برای اینکار استفاده کنید.

 

دیگر کارها یا خدماتی که در زمینه برند سازی می تواند برای شما مفید باشد شامل این موارد است:

◄ تعیین و تهیه برند و برنامه های برندسازی و پیشبرد نام شرکت و  هویت بصری برند – (آرم و لوگو نشان) و ….

◄ شناخت جایگاه سازی، بخش بندی و هدف گذاری هر محصول منطبق بر بازارهای هدف سازمان STP

◄ استخدام  و گزینش تیم فروش

◄ آموزش مشتری مداری و مشتری گرایی در شرکت

ساختاربندی و سازماندهی فروشگاه  و نمایندگان فروش (در صورت وجود) و دکوراسیون قفسه بندی حرکت مشتریان

◄ مشاوره در مورد خرید نرم افزار و سخت افزار صندوق، انبارگردانی، تحویل، CRM، تامین کننده، حسابداری، مهندسی فروش و…

◄ آموزش تکنیک های فروش، مهندسی فروش و مشتری مداری حرفه ای به کارکنان

◄ تهیه بانک اطلاعات مشتریان برای برنامه ریزی های CRM و بازاریابی، بازارگرمی و بازارسازی

◄ Sales analyze

◄ Sales planning

◄ Sales targeting

◄ P &G selling

◄ SWOT

◄ Sales programming

 

 

مراحلی که باید برای برند سازی انجام بدهید را در جدول زیر میبینیم.

چگونه برای شرکت خود برند سازی کنیم

 

منبع : شماره ۱۹ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×