اخبار فرش ماشینی

چین امسال به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کارشناس ارشد موسسه گلدمن ساش تاکید کرد ، چین می تواند طی سال ۲۰۱۰ با پیشی گرفتن بر ژاپن به دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا تبدیل شود .
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جیم اونیل تصریح کرد ، من فکر می کنم چین می تواند قبل از آغاز سال ۲۰۱۱ از ژاپن پیشی گرفته و به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود . به احتمال زیاد چین تا اواسط سال ۲۰۰۹ به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد .
وی پیش بینی کرد ، اقتصاد چین با میانگین رشد ۳/۸ درصدی تا سال ۲۰۲۰ میلادی سه برابر خواهد شد . وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به شرایط اقتصادی اروپا گفت ، اقتصاد اروپا با مشکلات زیادی روبرو است . آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش شدید رشد اقتصادی روبرو است که علت اصلی آن وابستگی بیش از حد این کشور به صادرات است . شرایط بازارهای جهانی به گونه ای است که تقاضا برای کالاهای صادراتی آلمان طی ماههای گذشته به شدت کاهش یافته است .

اونیل افزود ، پیش بینی من این است که روند نزولی ارزش یورو ادامه خواهد یافت و تا پایان سال ۲۰۱۰ هر یورو در برابر ۳۵/۱ دلار داد و ستد خواهد شد . پیش بینی می کنم فدرال رزرو آمریکا طی دو سال آینده نرخ بهره بانکی را افزایش نخواهد داد .
وی در پایان ضمن هشدار نسبت به افزایش بدهی کشورهای اروپایی به خصوص یونان ، ایسلند و پرتغال ، خواستار توجه بیشتر این کشورها به حل بحران بدهی و کسری بودجه شده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×