اخبار فرش ماشینی

گالری فرش های اهدایی رهبر معظم انقلاب در مشهد

 

گالری فرش های اهدایی رهبر معظم انقلاب در مشهد

فرش های اهدایی رهبر معظم انقلاب در موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز در گفت : در طول سالهای اخیر فرش ها، تابلو فرش ها و منسوجات هنری فراوانی از سوی مقام معظم رهبری به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده که از بین آنها گنجینه ارزشمندی انتخاب و در قالب یک گالری در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

آقای زاهدی افزود : با توجه به اینکه در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری علاوه بر فرش دیگر اشیای اهدایی معظم له به آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است، ضرورت داشت فرش های اهدایی به موزه فرش انتقال یابند و به صورت گالری خاص در کنار دیگر فرش ها در معرض بازدید عموم گذاشته شود.

او تصریح کرد : موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی دارای زیربنای شش هزار و ۶۰۰متر مربع با بالاترین استانداردهای بین المللی و جدید حفاظتی و ایمنی است که شامل تمام فضاها و ملزومات فرش از جمله مخزن، سالن نمایش، اتاق‌ های قرنطینه، مرمت و آفت زدایی می شود و در حال حاضر بخشی از آن به گالری فرش های اهدایی مقام معظم رهبری اختصاص یافته است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۶۵۹ تخته فرش از دوره صفویه تا عصر حاضر در مخزن موزه تخصصی آستان قدس رضوی نگهداری می شود که از این تعداد ۹۰ تخته فرش هم اینک در سه طبقه موزه فرش این نهاد در معرض نمایش عمومی قرار دارد.

وی ادامه داد: فرش های نفیس اهدایی مقام معظم رهبری بعد از رفو و دوخت نوار ولکرو در اطراف آنها برای حفاظتشان در این گالری به نمایش گذاشته شدند.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد :
علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ از این گالری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند .

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×