اخبار نساجی

چه کسی روی کالاهای برنددار قیمت می‌گذارد؟

 

چه کسی روی کالاهای برنددار قیمت می‌گذارد؟

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان درباره نحوه قیمت‌گذاری کالاهایی که با عنوان برند در کشور توزیع می شوند توضیحاتی ارائه کرد.

وحید منایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که بخش مرکز اصناف و بازرگانان معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ارائه مجوز و تمدید آن برای برندهای خارجی مستقر در ایران است گفت: اقلامی که در فروشگاه‌های برندهای خارجی توزیع می‌شوند بخش بندی است.

او ادامه داد: بازرسی و صحت عمل این فروشگاه‌ها به عهده حوزه اصناف است و قیمت‌گذاری هم بر عهده خود آن‌هاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این‌که این کالاها جزو اقلام اولویت‌دار نیست و در جریان افزایش نرخ ارز این کالاها هم با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، ادامه داد: قیمت‌گذاری این کالاها براساس رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری سازمان حمایت است.

منایی با تاکید بر این‌که سود و تعرفه واردات این کالاها نیز مشخص است، ادامه داد: اگر مصرف‌کننده معتقد باشد که یک کالا با قیمت واقعی عرضه نمی شود یا قیمت ارائه شده در ایران با قیمت خارجی آن تفاوت فاحش دارد می‌تواند موضوع شکایت باشد.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: درباره گرانفروشی فروشگاه‌های با برند خارجی نیز شهروندان می توانند با سامانه ۱۲۴ یا با مرکز اصناف تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر برخی اجناس با برندهای خارجی در بازار با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×