اخبار نساجی

چه کسانی به سازمان مدیریت می‌روند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چه کسانی به سازمان مدیریت می‌روند

ساختار جدید سازمان مدیریت تهیه شد
احتمال قائم مقامی عسگری آزاد قوت گرفت

ساختار جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی که قرار است به زودی احیا شود، توسط تیمی از کارشناسان به مدیریت محمود عسگری آزاد مامور ویژه دولت یازدهم در این باره تهیه شد.
به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اخیرا در نشستی گفته است: احیای سازمان مدیریت و تغییر اساسی در نظام برنامه ریزی کشور که با پشتوانه سالها کار کارشناسی است، به زودی زودی و با ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور و با همکاری مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

در این میان، به موجب حکمی محمدباقر نوبخت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، محمود عسکری‌آزاد به سمت جانشین وی در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منصوب شده است.

براساس این حکم، با اختیار تام نوبخت، عسکری آزاد مامور احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این راستا، ساختار اداری و تشکیلاتی جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی که قرار است به زودی احیا شود، توسط تیمی از کارشناسان به مدیریت محمود عسگری آزاد مامور ویژه دولت یازدهم در این باره تهیه شده است.

در ساختار جدید، سازمان مدیریت همچون وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صاحب قائم مقام ( در امور برنامه و بودجه) می‌شود؛ پستی که تا پیش از انحلال این سازمان وجود نداشت.

برهمین اساس، احتمال قائم مقامی عسگری آزاد بر سازمان مدیریت قوت گرفته است.

معاونت توسعه اقتصادی و هماهنگی برنامه وبودجه، معاونت توسعه امور تولیدی و زیربنایی، معاونت توسعه امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت اداری و مالی، معاونت امور مجلس وتوسعه استانی، معاونت طراحی ساختار و فناوری معاونت توسعه منابع انسانی؛ این معاونت‌ها در ساختار جدید سازمان مدیریت گنجانده شده است.

در همین حال، از فرهاد دژپسند به عنوان معاونت اقتصادی و برنامه و بودجه، مهدی رحمتی به عنوان معاون امور تولیدی و زیربنایی و احمد صمیمی به عنوان معاون اداری و مالی این سازمان یاد می‌شود.

سازمان‌ها و مراکزی چون سازمان نقشه برداری، مرکز ملی آمار ایران ، سازمان ملی بهره‌وری ایران، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز آموزش مدیریت دولتی نیز در زیرمجموعه سازمان مدیریت قرار گرفته‌اند که تاکنون هم چنین بوده و تنها سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آن اضافه شده است.

انحلال معاونت فنی سازمان مدیریت که پیش از این ماموریت امور پیمانکاران فنی، تهیه آمار و اطلاعات از پروژه های عمرانی ملی و استانی و رتبه بندی موسسات و پیمانکاران را بر عهده داشت، از نکات قابل توجه در ساختار جدید سازمان مدیریت خواهد بود.

این معاونت حتی در دولت‌های نهم و دهم منحل نشد اما انحلال آن در دوره جدید با ابهاماتی از سوی برخی کارشناسان باسابقه این سازمان مواجه شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×