اخبار نساجی

چشم شرکت‌های کره‌ای به فرصت‌های بازار ایران با لغو تحریم‌ها

 

فعالان صنعتی کره جنوبی گفتند شرکت های کره ای و به خصوص شرکت های ساخت و ساز این کشور امیدوارند با برداشته شدن تحریم های ایران در ماه های آینده، بتوانند فرصتهای فعالیت بیشتری را در این کشور بیابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری یونهاپ نیوز، فعالان صنعتی کره جنوبی گفتند، شرکت های کره ای و به خصوص شرکت های ساخت و ساز این کشور امیدوارند با برداشته شدن تحریم های ایران در ماه های آینده، بتوانند فرصتهای فعالیت بیشتری را در این کشور بیابند.

چو هاک هی، تحلیلگر اتحادیه تجارت بین الملل کره در این باره گفت: «هرچند صادرات کره جنوبی به ایران کمتر از یک درصد کل صادرات این کشور است، اما پتانسیل رشد این صادرات در کنار صادرات به عربستان بسیار بالاست.»

وی افزود: «اگر تحریم های اقتصادی (علیه ایران) برداشته شود، صادر کنندگان ما فرصت های تجاری خوبی را در این کشور خواهند یافت.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحلیلگران می گویند، شرکت های کره ممکن است بتوانند مجموعه ای از پروژه های عمرانی و زیرساختی را در ایران در اختیار بگیرند.

در طی دهه های گذشته، شرکت های ساخت و ساز کره ای، قراردادهایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با ایران منعقد کرده اند، اما از سال ۲۰۰۹ به دلیل اعمال تحریم ها علیه این کشور، شرکت های کره ای نتوانسته اند طرح های چندانی را در ایران اجرا نمایند.

کیم جونگ کوک، مدیر بخش خاورمیانه اتحادیه پیمانکاران کره گفت: «تا سال ۲۰۰۰، ایران چهارمین بازار بزرگ شرکت های ساخت و ساز کره ای پس از عربستان، لیبی و عراق بود، اما توافق هسته ای این بار راه را برای شرکت های کره ای برای حضور فعال تر در این کشور هموار خواهد کرد.»

این اتحادیه پیش بینی کرده که ارزش بازار ساخت و ساز ایران در سال ۲۰۱۶ به ۱۵۴ میلیارد دلار برسد که تفاوت زیادی با رقم ۸۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ دارد.

به گفته چون جونگ هون، یک تحلیلگر مسائل اقتصادی، کارخانجات فولادسازی و شرکت های هواپیمایی کره نیز ممکن است از برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران سود ببرند.

پالایشگاه های کره ای نیز انتظار دارند بتوانند به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشند. سال گذشته تنها ۲ پالایشگاه کره ای از ایران نفت وارد کردند.

بر اساس آمارهای صنعتی، مجموع واردات نفت دو پالایشگاه اس کی اینوویشن و هیوندای اویل بانک از ایران در سال ۲۰۱۱ به ۸۷.۱۸ میلیون بشکه به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار رسید، اما این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۴۴.۹۲ میلیون بشکه به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، بانک های کره ای نیز در صورت برداشته شدن تحریم ها با فرصت های فعالیت جدیدی در ارتباط با فعالیت های تجاری مرتبط با ایران مواجه خواهند بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×