اخبار فرش ماشینی

چشماندازهای دموتکس ۲۰۱۸

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گزارشی از حضور دموتکسی ها در تهران

بازارهای فرش جهانی در اوایل قرن بیستم میلادی رونق گرفت و این امر سبب افزایش صادرات این کالای ارزشمند توسط دست اندرکاران این صنعت به ویژه از شهرهای تبریز، کرمان، کاشان و اصفهان شد.

علاوه بر فرش‌های دستباف اعلای ایرانی، انواع محصولات فرش ماشینی کشورمان نیز متفاوت و متمایز از محصولات فرش ماشینی هم نوع سایر کشورها، خودی نشان داده است. حضور در نمایشگاه‌های معتبر و تراز اول همچون دموتکس یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی و افزایش صادرات است. این امر در طی سال‌های گذشته سیر صعودی داشته و ما شاهد حضور چشمگیر شرکت‌های تولیدکننده ایرانی در نمایشگاه‌های دموتکس بوده‌ایم.

بر این اساس با هدف ترویج و حضور هرچه وسیع‌تر هنر و صنعت ایرانی در عرصه‌های جهانی همایش Domotex  در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۶ با حضور مدیر پروژه این نمایشگاه، خانم دنیا سون (Dunja Seven) و همچنین بزرگان و پیشکسوتان صنعت فرش ایران و سخنرانان افتخاری این همایش، جناب آقای مهندس رضا حمیدی، جناب آقای احمد صادقیان و جناب آقای مرتضی میری برگزار گردید.

اهداف و چشم اندازهای این نمایشگاه و همچنین آگاه‌سازی از تغییراتی که در دوره جدید در شرف وقوع است، هدف کلی همایش مذکور بوده است که توسط خانم سون تشریح گردید. اولین موضوع مطرح شده تغییر چیدمان سالن‌های این نمایشگاه است. سالن‌های ۲، ۳ و ۴ به فرش‌های دستباف، و قسمتی از سالن ۴ نیز به محصولات پاک کننده کفپوش و انواع پادری و زیر انداز نیز اختصاص داده شده است. سالن‌های ۵، ۶ و ۷ به فرش‌های ماشینی تخصیص یافته و سالن ۸ به فرش‌های مدرن دستباف تخصیص یافته است.

سالن ۹ برای اولین بار به صورت متفاوتی نمایش خواهد شد، از آن جهت که محصولات متفاوت در یک محل گرد هم آورده شده و هر شرکت نوآوری خود را به نمایش می‌گذارد. این فضای به وجود آمده بخصوص برای علاقمندان و سرمایه‌گذاران در زمینه دکوراسیون داخلی مورد توجه ویژه‌ای قرار خواهد گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از طرفی در بخشی دیگر از سالن ۹ واحدی با معرفی اصلی‌ترین موضوع دموتکس مشخص شده است. در نظر گرفتن گرایشات جامعه و ارتباط آن با صنعت فرش و کفپوش و همچنین اهمیت شخصی سازی، هدف از ایجاد این بخش بوده است.

موضوع اصلی این دوره تحت عنوان (جهان منحصر به فرد تو) UNIQUE YOUNIVERSE مطرح شده است. انتخاب این نام و املای خاص کلمهYouniverse  که کلمه You را جایگزین حرف U نموده است نشان دهنده تأثیر و تغیری است که هر فرد می‌تواند در پیرامون خود ایجاد کند.

در پایان آخرین موضوع مطرح شده در این همایش تغییر روزهای برگزاری نمایشگاه Domotex بوده، که از روزهای شنبه تا سه‌شنبه به روزهای جمعه تا دوشنبه تغییر یافت است. شرکت فوژان راهبران نامی، همواره افتخار داشته تا در کنار شرکت‌های ایرانی باشد، تا حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های دموتکس با سهولت امکانپذیر باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×