اخبار فرش ماشینی

چرا در برندسازی موفق نبودیم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چرا در برندسازی موفق نبودیم؟

تا زمانیکه به جایگاه خودمان در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصاد کشور توجه نکنیم با وجود صرف انرژی های زیاد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

دلیل عدم موفقیت کشور در برندسازی،نداشتن استراتژی درست است و تا زمانیکه به جایگاه خودمان در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصاد کشور توجه نکنیم با وجود صرف انرژی های زیاد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

همانطور که تجربه سایر کشورها در زمینه برندسازی نشان می دهد، برندسازی در صورتی موفق خواهد بود که بتوان در حوزه اقتصادی مورد نظر، ابتدا مزیتی را خلق کرده و بعد روی آن مزیت در مسیر صرفه مقیاس گام برداشته شود و تولید به نقطه بهینه اقتصادی برسد. سپس این بخش در برند سازی موفق خواهد شد.

در ایران این تفکر وجود دارد که اگر فرضا در بخشی از صنعت نساجی مزیتی نداریم می توانیم با برند سازی این مزیت را به وجود بیاوریم، درحالیکه این چنین نیست و تا زمانیکه نتوانیم صنعت را سودآور کنیم حرکت برندسازی شکل نخواهد گرفت. کشور ما در حال گذار از اقتصاد متکی به منابع به کارآیی است، لذا ما هنوز به بهره وری لازم در صنایع دسترسی پیدا نکرده ایم و تا زمانیکه در موضوعات پایه ای و زیرساختی تولید به نقطه مناسب نرسیم، میزان احتمال شکست و خطای استراتژی برندسازی را داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین زمینه از کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق می خواهیم به این موضوع توجه کنند که موضوع برند ما را از موضوعات پایه ای بهره وری، بهره وری سرمایه و نیروی کار منحرف نکند، زیرا تا زمانیکه این مشکلات حل نشوند، برند کمکی نخواهد کرد، چراکه بنگاهی که هنوز در کیفیت خود مشکل دارد، نه تنها داشتن برند مشکل آن بنگاه را حل نمی کند بلکه ممکن است فرصت های دیگری را از آن بگیرد.

*نایب رییس اتاق بازرگانی ایران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×