اخبار فرش ماشینی

رو فرشی چرا؟

چرا باید رو فرشی بخریم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حتما شما هم زمان هایی را به یاد می آورید که گوشی های تلفن همراهمان آنقدر محکم و مقاوم بود که نیازی به محافظ و … نداشت اما با آمدن گوشی های هوشمند گران قیمت بازار خوبی برای محافظ های گوشی به وجود آمد.
اتفاقی مشابه هم برای فرش ماشینی افتاده و فرش های ماشینی با شانه و تراکم بالا آنقدر گرانقیمت شده اند که حتی بعضا دوست نداریم روی آن را ه برویم !
به همین دلیل نیز شرکت هایی با پاسخ به ابن نباز مشتری در بخش تولید روفرشی مشغول هستند.
روفرشی های موجود به علت سبکی و قابلیت شستشو، بسیار کاربردی می باشد و به منظور پهن کردن بر روی فرش و همچنین خارج از منزل قابل استفاده است.
این محصولات در طرح ها و انواع مختلفی تولید می شوند، این محصولات بیشتر در طرح های افشان و ترنج و… تولید و به بازار عرضه می شوند که می توان به انواع مخملی و کوبلنی و ابریشمی اشاره کرد.
فرش یک محصول هنری و زیبا و در عین حال بسیار گران بها است. تار و پود و بافت های این کالای ارزشمند، ممکن است در اثر بی توجهی مصرف کنندگان و یا شستشوی مداوم از بین رفته و آسیب ببیند، مخصوصا اگر رنگ روشنی داشته باشد.
در این صورت ریختن حتی قطره ای چای، آب میوه، نوشابه یا هر غذایی روی آن می تواند برای افراد فاجعه باشد و پروسه تمیز کردن آن هم کاری بس سخت و طولانی ست.
بدین ترتیب محافظت کردن از آن یک مسئله بسیار مهم برای هر بانوی خانه دار محسوب می گردد.
یکی از وسایلی که به صورت گسترده ای به منظور حفاظت از این وسایل استفاده می شود، روفرشی است. این وسیله با بافت، طرح و شکلی شبیه به فرش ها تولید می شود اما جنس و ساختار آن بسیار متفاوت بوده و قیمت خیلی پایین تری نیز دارد.
امروزه مدل های بسیار متنوعی از این اجناس در بازار های سرتاسر کشور عرضه می گردد که هر یک با متریال ها و مواد مختلفی تولید شده اند. از جمله مخمل، ابریشم و …
عمدتا وقتی یک روفرشی روی فرش خود پهن می کنیم، با مشکل جابجایی، چروک شدن، جمع شدن، لیز خوردن و عدم ثبات آن مواجه هستیم. دلیل این اتفاقات نیز، پرزهای سطح فرش ها و لغزندگی آن ها است.
وقتی ما روی این روفرشی ها راه می رویم، می خوابیم و حرکت می کنیم، ناخودآگاه باعث ایجاد لغزش و حرکت در آن ها می شویم.
مخصوصا اگر خانواده ای شلوغ و کودکانی بازیگوش داشته باشیم، هر روز باید وقت خود را برای مرتب کردن این وسایل صرف کنیم.
اما طراحان و سازندگان این محصولات برای حل مشکل مصرف کنندگان راه جلی ابداع کردند و آن دوخت روفرشی کشدار است. این نوع خاص از روفرشی، بوسیله کشی که دور تا دور آن قرار دارد، کاملا روی فرش شما فیکس و ثابت می شود و به هیچ وجه حرکت نخواهد کرد.
امروزه استفاده از این وسایل رواج بسیاری پیدا کرده است و اکثر زنان خانه دار به دنبال خرید یکی از آن ها هستند. اگر شما هم یکی از متقاضیان و خریداران این محصولات بوده و به دنبال آگاهی از قیمت روفرشی ابریشم کشدار در بازار های داخلی کشور هستید، می توانید به چند روش عمل کنید:
  • به یکی از موسسات و شرکت های پخش و توزیع عمده روفرشی در سطح کشور مراجعه کنید.
  • به سراغ یکی از فروشگاه های عرضه کننده فرش و موکت در شهر خود بروید.
  • به جستجو کردن در سایت های اینترنتی پرداخته و فروشگاه های آنلاین عرضه روفرشی کش دار را بیابید.
مواد نانو 
مراکز تولیدی روفرشی، سازنده و تولید کننده مدل های مختلف این محصولات، با مواد اولیه متفاوت در ایران هستند. انواع روفرشی های ضخیم و با کیفیت از جنس مخمل، با رنگ های شاد و جذاب، مناسب  برای دکوراسیون های مختلف و سلیقه های متفاوت، در این کارگاه ها بافته و به بازار های مصرف عرضه می گردد.
به کار گیری از روفرشی عمومیت دارد و همه به نوعی از آن کار می گیرند به ویژه خانواده هایی که جمعیت بیشتری را دارند و یا این که فرزندانشان کوچک می باشند.

جلوگیری از سر خوردن روفرشی از روی فرش

اولین جایی که در هر خانه احتمال کثیف شدن آن وجود دارد فرش است. مخصوصا اگر کودک در آن خانه باشد. در آن موقع دارو دادن به کودک، بازی کردن او، غذا خوردنش و بسیاری از کارهای دیگر می تواند منجر به کثیف شدن فرش خانه شود که تبدیل به یکی از دغدغه های فکری خانم ها می شود.

از سویی شست و شوی فرش در قالیشویی ها از علاوه بر اینکه منجر به کم شدن عمر فرش می شود، هزینه های زیادی را هم تحمیل می کند. از این رو بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا به جای پرداخت هزینه های اضافی، در زمان هایی که مهمان ندارند از یک روفرشی روی فرش خود استفاده کنند.

فرش هایی که زمینه روشن دارند، بیشتر در معرض کثیف و لکه دار شدن هستند. ضمن اینکه فرش هایی هم که زمینه ی تیره دارند با استفاده از روفرشی سال های بیشتری می توانند عمر کنند. پس استفاده از روفرشی برای هر فرشی توصیه می شود. اما بسیاری از ما دیده ایم که با رفت و آمد روی روفرشی باعث جمع شدن آن می شود و همین باعث می شود تا خانه به هم ریخته به نظر برسد. ضمن اینکه این کار باعث ناراحتی خانم خانه می شود که باید چند باری در روز وقتش را صرف مرتب کردن روفرشی ها کند. با استفاده از روش های زیر می توانید روفرشی خود را ثابت نگهدارید و از سرخوردن مدام روفرشی روی فرش جلوگیری کنید.

اولین کاری که می توانید بدون هیچ گونه زحمتی انجام دهید این است که گوشه های روفرشی را زیر یک چیزی مثل پایه های میز یا مبل ثابت کنید. این طوری دیگر ملزم به مرتب کردن هر روزه ی روفرشی نخواهید بود.
روش دیگر نیازمند کمی دوخت و دوز است. می توانید ۲ متر کش خریداری کنید و به ۴ قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت از کش را به یکی از گوشه های روفرشی به صورت مثلث بدوزید. حالا می توانید هر یک از قسمت های کش دار روفرشی را در زیر یک گوشه از فرش قرار دهید تا روفرشی شما به صورت ثابت روی فرش قرار بگیرد.

به همین سادگی می توانید از روفرشی برای جلوگیری از کثیف شدن و لکه دار فرش خود و افزایش طول عمر فرشتان استفاده کنید بدون اینکه نگران مچاله شدن روفرشی روی فرش باشید.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×