اخبار فرش ماشینی

چاپ سوم کتاب شناخت گلیم روانه بازار نشر شد

 

چاپ سوم کتاب شناخت گلیم روانه بازار نشر شد

 

چاپ سوم کتاب «شناخت گلیم» اثر زهرا جزایری از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

این اثر به بررسی بافت گلیم و نقش‌ها و رنگ‌های متنوع انتخاب شده در آن می‌پردازد. گلیم صنعت دستی است که از آن به عنوان زیرانداز و پرده در چادرها و محل های عمومی نظیر قهوه­خانه­ها و نیز در تهیه لوازم زندگی و کار، مانند رختخواب­بند (چادرشب)، سجاده، خورجین، جوال دیوارهای چادر، جل اسب، پشتی، سفره و … استفاده می‌شود.

بافت ساده این محصول دارای تنوع رنگی در مناطق مختلف است و نقوش گلیم نیز به دلیل تکنیک خاص بافت، بیشتر به صورت اشکال هندسی است. اختلاف شرایط اقلیمی در کوهستان، دشت و کویر در ایران و خصوصیات بافندگان و محیط بافت، سبب تنوع و گوناگونی بافت­های ایرانی از جمله گلیم شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این اثر در پانزده فصل، تاریخچه گلیم ­بافی، ابزار گلیم­بافی، جدول رنگ­بندی بر اساس ترکیب رنگ­های طبیعی، رنگرزی پشم، چله­کشی، نقشه گلیم، دستگاه­های بافت گلیم، نحوه بافت، اشکالات در حین بافت و نحوه جلوگیری از آن، انواع بافت­های گلیمی ایران، عوامل ایجاد نقوش گلیم، مناطق مختلف و طرح­های مشخصه آن­ها، ویژگی­های فنی گلیم، نحوه شناخت مرغوبیت کالا و بسته بندی و نشانه گذاری به بررسی مراحل بافت این محصول می پردازد.

چاپ سوم این کتاب در ۹۸ ص، یک هزار نسخه و با قیمت ۷۵۰۰۰ ریال توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به صنایع دستی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان دفتر مرکزی سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه یا با تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ (۲۰خط) تماس حاصل نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×