اخبار فرش ماشینی

پیش بینی کمیته بین المللی مشورتی پنبه مبنی بر پائین ترین تولید جهانی پنبه در فصل ۱۴/۲۰۱۳ در چهار فصل زراعی گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش بینی کمیته بین المللی مشورتی پنبه مبنی بر پائین ترین تولید جهانی پنبه در فصل 14/2013 در چهار فصل زراعی گذشته

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران پیش بینی می شود در فصل زراعی ۱۴/۲۰۱۳ تولید جهانی پنبه ۲۵.۵ میلیون تن باشد که در چهار سال گذشته کمترین مقدار است. اما مصرف کارخانجات ریسندگی پنبه حدود ۲۳.۵ میلیون تن باقی خواهد ماند با این تفاوت که محل اصلی مصرف از چین به دیگر کشورها به ویژه هند ، پاکستان و ترکیه تغییر خواهد کرد.

کاهش تولید در هر دو کشور ایالات متحده و چین به دلیل نامناسب بودن شرایط آب و هوایی و کاهش در مناطق زیر کشت خواهد بود. برای کاشت پنبه در نیمکره جنوبی که در اکثر مناطق در این ماه آغاز شده است مانند سال زراعی ۱۳/۲۰۱۲ در ۲.۷ میلیون هکتار برنامه ریزی شده است.

در نتیجه تولیدات بالاتر توسط آمریکای جنوبی بازده بالاتر پیش بینی می شود. تجارت جهانی پنبه ۸.۵ میلیون تن در سال ۱۴/۲۰۱۳ خواهد بود که تقریباً نسبت به فصل زراعی قبل حدود ۱ میلیون تن کمتر بوده که قسمت عمده آن مربوط به کاهش واردات توسط چین است.

پیش بینی می شود ذخیره پایان فصل برای فصل زراعی ۱۴/۲۰۱۳ بالغ بر ۲۰.۴ میلیون تن باشد که نسبت به فصل گذشته ۲ میلیون تن رشد داشته است. در سپتامبر دولت چین خرید پنبه برای ذخیره سازی را آغاز نموده و تا پایان این ماه ۱۰۰۰۰۰ تن پنبه خریداری کرده است. در فصل زراعی ۱۴/۲۰۱۳ انتظار می رود مقدار ذخیره پنبه در چین به ۱۱.۴ میلیون تن برسد که از فصل گذشته ۲ میلیون تن بیشتر خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به طوریکه افزایش ذخیره پایان فصل پنبه‌ی جهان به غیر از چین کمتر از ۲۰۰۰۰۰ تن در پایان فصل زراعی جاری خواهد بود بنابراین ۶۰ درصد از ذخیره پنبه جهان در انحصار چین خواهد بود.

منبع: International Cotton Advisory Committee

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×