اخبار نساجی

پس از ۱۰۰ روز از اولین حضور در عسلویه؛ زنگنه به پارس جنوبی رفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پس از 100 روز از اولین حضور در عسلویه؛ زنگنه به پارس جنوبی رفت

وزیر نفت پس از گذشت ۱۰۰روز از اولین سفرکاری خود به پایتخت انرژی ایران در دولت یازدهم برای دومین بار روز پنج شنبه ۷ آذرماه برای بازدید از فازهای در حال توسعه پارس جنوبی وارد عسلویه شد.

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگه به همراه رکن الدین جوادی – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران- ضمن بازدیدی یک روزه از پنج فاز پارس‌جنوبی در نشست مشترک هم اندیشی با پیمانکاران و دست اندکاران اجرایی این طرح‌ها شرکت کرد تا به طور مستقیم در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این طرح‌ها قرار گیرد و راهکارهای برای افزایش سرعت توسعه و رفع برخی موانع اندیشیده شود.

وزیر نفت در بدو ورود به فرودگاه خلیج فارس عسلویه از طریق بالگرد از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی بازدید کرد.

بازدید از فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین فازهای پارس جنوبی از نخستین برنامه های سفر وزیر نفت بود. بازدید از فازهای ۱۵ و ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ میدان گازی پارس جنوبی از دیگر برنامه های کاری دومین سفر وزیر نفت به عسلویه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، تولید از فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین فاز این میدان مشترک با قطر محسوب می‌شود قرار بود زمستان امسال محقق شود اما طبق پیش‌بینی برخی از کارشناسان این فاز امسال به تولید نخواهد رسید و تنها اواخر آذرماه یک ترین از پالایشگاه فاز ۱۲ میدان گاز پارس جنوبی با گاز فاز ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی راه‌اندازی ‌شود.

یکی از علت‌های تولیدی نشدن فاز ۱۲ پارس جنوبی این است که تجهیزات تنها سکوی نصب شده این فاز کامل نیست و با وجود گذشت حدود یک‌سال از زمان نصب، سازنده آن منتظر ورود چند قطعه مورد نیاز برای تکیمل سکو است از سوی دیگر هنوز حفاری چاه‌های این فاز به اتمام نرسیده است.

تولید گاز از فاز ۱۵ و ۱۶ هم در سال جاری منتفی است؛ چرا که سکوهای این دوفاز توسط دو شرکت ایزوایکو و صف ساخته نشده است. همچنین حفاری ۲۴ حلقه چاه فاز ۱۵ و ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی توسط شرکت حفاری دانا کیش تاکنون تکمیل نشده و پیش‌بینی می‌شود حفاری ۱۲ حلقه چاه فاز ۱۵ نیمه دوم سال ۹۳ و حفاری ۱۲ حلقه چاه فاز ۱۶ نیمه اول ۹۳ تکمیل می‌شود.البته یک ترین از پالایشگاه این دو فاز با گاز فاز ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی در حال راه‌اندازی است.

تولید از فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی هم منتظر تکمیل چاههای حفاریست. در واقع سکوی فاز ۱۷ نزدیک به یک سال است که نصب شده اما به دلیل تکمیل نشدن حفاری چاه‌های این بخش توسط شرکت ملی حفاری ایران سکوی مورد نظر راه‌اندازی نشده است.

اولین بازدید یک روزه زنگنه از فازهای در حال توسعه میدان گازی پازس جنوبی ۳۱ شهریور ماه امسال بود که در این بازدید اولویت راه اندازی و تخصیص منابع به فازهای با پیشرفت بالای ۹۰ درصد – فاز ۱۲ ، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ – داده شد و توسعه سایر فازهای جدید – معروف به ۳۵ ماهه- پس از بهره برداری از فازهای پیشین در اولویت بعدی قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×