اخبار فرش ماشینی

پیش بینی رشد بازار منسوجات بی بافت تا ۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از سایت nonwoven industry

گزارش جدیدی از بازار مواد اولیه (شامل پلی پروپیلن، پلی استر، نایلون و …) و تولید منسوجات بی بافت  از جمله محصولات با دوام و  یکبار مصرف شامل آنالیز جهانی این صنعت، مقدار، سهم، روند و پیش بینی بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ صورت گرفته است. در این گزارش آمده است که بازار تولیدات منسوجات بی بافت در سال ۲۰۱۲برابر با ۲۸.۷۸۳ میلیارد دلار بوده که این عدد در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۵.۳۶ میلیارد دلار خواهد شد. رشد ترکیبی سالانه این بازار نیز از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹ برابر با ۶.۷ درصد خواهد بود. در سال ۲۰۱۲ میزان تقاضای منسوجات بی بافت برابر با ۸.۱۷۶ میلیون تن برآورد شده است.

بازار منسوجات بی بافت بادوام بسیار وسیع بوده و میزان تولید این منسوجات از مقدار مورد نیاز بازار مصرف پیروی می کند. منسوجات بی بافت با دوام  عبارتست از: منسوجات بی‌بافت مورد استفاده در مبلمان خانه، دیوارپوش، لایه‌های پوشاننده، لایه‌های مورد استفاده در پوشاک ، منسوجات مورد استفاده در سقف خانه و ژئوتکستایلها هستند. منسوجات بی بافت یکبار مصرف عبارتست از: پوشک بی اختیاری بزرگسالان، پوشک بچه، دستمال مرطوب، نوار بهداشتی،  محصولات پزشکی و جراحی، فیلترها و لباسهای یکبار مصرف . منسوجات بی‌بافت بادوام بیشترین رشد در تولید و بازار مصرف دارند. افزایش تقاضای جهانی منسوجات پزشکی منجر به این پیش بینی می شود که محرک اصلی تولید منسوجات بی بافت در جهان، این محصولات باشند.

تقاضای جهانی منسوجات بی بافت با دوام ۵۹.۶ درصد از کل تقاضای این منسوجات را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است. با افزایش استفاده از منسوجات بی بافت بادوام در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی و کشاورزی انتظار می‌رود تقاضا برای منسوجات بی‌بافت در جهان افزایش یابد. در شش سال آینده افزایش تقاضا برای منسوجات بی‌بافت مورد استفاده در پزشکی، ساختمان‌سازی و کشاورزی محرک بازار منسوجات بی‌بافت در جهان خواهد شد. بازار اصلی منسوجات بی‌بافت در سال ۲۰۱۲ به منطقه آسیا اختصاص داشت چرا که بیش از ۴۰.۴ درصد از حجم مصرف مربوط به این منطقه بود. رشد بازار منسوجات بی‌بافت در آسیا به واسطه رشد در میزان تقاضای این محصول در صنعت کشاورزی و پزشکی به خصوص در کشورهای چین و هند اتفاق افتاد. پس از آسیا، اروپا با ۲۲.۴ درصد سهم از کل حجم مصرف منسوجات بی‌بافت در جهان، دومین رتبه را داشت. اشباع بازار و رشد کافی محصول در منطقه امریکای شمالی و اروپا باعث شده است تاجران منسوجات بی‌بافت بیشتر بر روی بازارهای آسیا و اقیانوسیه تمرکز کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد
منبع: سایت nonwoven industry

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×