اخبار نساجی

پیش بینی تولید پنبه توسط تولیدکنندگان بزرگ جهان در سال ۱۳/ ۲۰۱۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش بینی تولید پنبه توسط تولیدکنندگان بزرگ جهان در سال 13/ 2012

هند: کاهش ۹درصدی تولید پنبه در سال ۱۳/ ۲۰۱۲

 

سطح زیر کشت پنبه در کشور هند به طور پیوسته در ۸ سال گذشته افزایش داشته است که آن هم به دلیل قابل توجه بودن سود کشاورزان حاصل از افزایش سطح زیر کشت و قیمت بالای تخم پنبه بوده است. بین سالهای ۲۰۰۹/۱۰ و ۲۰۱۱/۱۲ سطح زیر کشت پنبه هر سال به طور متوسط ۹ درصد افزایش داشته است که هر سال به رقم بالاتری رسیده است.

سطح زیر کشت پنبه در سال ۲۰۱۱/۱۲ حدود ۱۲/۲ میلیون هکتار تخمین زده شده بود که ۱/۳ کل مناطق زیر کشت پنبه در جهان را شامل می شود. در سال ۲۰۰۷/۰۸ میانگین راندمان تولید پنبه محلوج به حداکثر مقدار خود یعنی به ۵۵۴ کیلوگرم در هکتار رسیده بود که از آن سال به بعد کاهش یافته است. میانگین راندمان تولید سال ۲۰۱۱/۱۲ حدود ۴۹۶ کیلوگرم بر هکتار تخمین زده شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اهداف کشاورزان برای کشت سال ۲۰۱۲/۱۳ تا چند ماه آینده قابل پیش بینی نیست. کاهش سطح قیمت تخم پنبه و مبالغ ناچیز دریافت شده از این بابت توسط کشاورزان در سال ۲۰۱۱/۱۲، باعث کاهش سطح زیر کشت و محصول در بعضی از مناطق شده است که می تواند موجب کاهش کشت پنبه برای اولین بار در ۸ سال گذشته گردد.

دبیرخانه کمیته بین المللی مشورتی پنبه پیش بینی نموده است که سطح زیر کشت پنبه در هند با ۱۰درصد کاهش به ۱۱ میلیون هکتار در سال ۲۰۱۲/۱۳ خواهد رسید. با فرض اینکه با یک افزایش جزئی، میانگین راندمان تولید به ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار برسد، پیش بینی می شود که تولید پنبه در این سال به ۵/۵ میلیون تن برسد که حدود ۹درصد نسبت به این فصل کاهش خواهد داشت ولی هنوز هم کشور هند دومین تولیدکننده بزرگ تاریخ می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×