اخبار فرش ماشینی

پیش بینی تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن الیاف سنتتیک در اندونزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش بینی می شود تولید الیاف سنتتیک در اندونزی به ۶۰۰,۰۰۰ تن در سال برسد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، به گفته انجمن الیاف سنتتیک اندونزی تولید الیاف سنتتیک تا آخر سال جاری ۸% نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت. این انجمن افزایش تولید این الیاف را رشد تقاضا و سرمایه گذاری اعلام نمود.

در انتهای سال جاری ما انتظار داریم که حجم تولید الیاف سنتتیک به ۶۰۰,۰۰۰تن برسد که در مقایسه با ۵۶۰,۰۰۰ تن در سال گذشته ۸% رشد خواهد داشت. به گفته Redma Gita Wirawasta دبیر انجمن الیاف و الیاف سنتتیک اندونزی در پی افزایش سرمایه گذاری در بخش نساجی تقاضای الیاف سنتتیک نیز افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن الیاف اندونزی افزود: حجم تولید الیاف سنتتیک در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال قبل از آن ۴% افزایش داشته است اما پایین تر از مقدار هدف گذاری شده بود و قیمت آن نیز به خوبی قیمت در سال ۲۰۱۱ که در آن افت قیمت اتفاق افتاد، نبود.
حجم واردات نخ فیلامنت (نخ فیلامنت پلی‌استر) که شامل الیاف سنتتیک است از ژانویه تا آگوست ۲۰۱۲ به ۵۴,۸۲۵ تن به ارزش ۱۲۴.۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۷۶% افزایش داشته است و اغلب آن از چین وارد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بزرگترین طرح تولیدکننده پلی استر در اندونزی برای افزایش صادرات به چین و امریکا

Asia Pacific Fibers(APF) که بزرگترین تولیدکننده پلی استر در اندونزی است و صنعت پلی استر این کشور را ۷ درصد رشد داده است، گسترش صادرات به چین و آمریکا را در رأس برنامه های خود قرار داده است.

براساس گزارش Jakarta post هدفی که شرکت های تولید الیاف اندونزی در سال ۲۰۱۳ دنبال می کنند تولید ۱.۰۴ میلیون تن الیاف پلی استر است که ۱۴.۹% نسبت به تولید سال ۲۰۱۲ بالاتر است. این رشد پس از راه‌اندازی خط تولید الیاف کوتاه جدید تحقق پیدا خواهد کرد.

APF اظهار نمود که بازار داخلی ۶۵% از تولیدات را جذب خواهد نمود و ۳۵% باقیمانده نیز صادر خواهد شد. رئیس APF می‌گوید با توجه به گسترش صادرات به چین و آمریکا، بازارهای جدیدی در صنعت خودرو و وسایل خانگی را نیز هدف قرار داده ایم. علاوه بر چین و آمریکا، کشورهای برزیل، مصر، اروپا، مکزیک و کره جنوبی نیز از دیگر بازارهای خارجی APF هستند.

با هدف تولید با حجم بالاتر و یافتن بازارهای جدید، به طور کلی APF به دنبال ۶۲۵ میلیون دلار درآمد در انتهای سال جاریست که نسبت به سال قبل ۶% بالاتر است.

منبع: ATA Journal for Asia on Textile & Apparel
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×