اخبار نساجی

پیش بینی افزایش ۱۸.۵ درصدی تولید پنبه غرب آفریقا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش بینی افزایش ۱۸.۵ درصدی تولید پنبه غرب آفریقا

 

براساس آخرین پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود که تولید پنبه در غرب آفریقا در سال زراعی ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ میلادی ۱۸.۵ درصد افزایش داشته باشد.

درصورت تحقق این پیش بینی ها که مبتنی بر افزایش سطح زیر کشت پنبه می باشد، تولید این محصول درغرب آفریقا به ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار تن خواهد رسید.

براساس این گزارش؛ بالا رفتن قیمت محصولات کشاورزی، رواج کشت محصولات اصلاح شده در تولید کنندگان مهم این منطقه چون بورکینافاسو و بهبود وضعیت آب و هوایی ازجمله عللی است که کشاورزان را به کشت بیشتر پنبه تشویق کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کشت محصول پنیه برای سال زراعی ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ میلادی از ماه آینده میلادی در هفت کشور بزرگ تولیدکننده پنیه در غرب آفریقا ازجمله بورگینافاسو، بنین، مالی، ساحل عاج و کامرون شروع شده و در ماه دسامبر برداشت این محصول آغاز خواهد شد.

کشور بورگینا فاسو به عنوان بزرگترین تولیدکننده پنبه این منطقه، انتظار می رود که در سال زراعی یاد شده ، بتواند ۷۳۰ هزار تن از این محصول تولید کند که نسبت به سال زراعی قبلی ۱۶ درصد رشد خواهد داشت.

کشورهای واقع در غرب آفریقا به تنهایی ۱۵ درصد از کل پنبه های صادراتی جهان را به خودشان اختصاص می دهند.

این کشورها در یک دهه گذشته بدلیل افزایش جهانی بهای پنبه تولیداتش را به دو برابر افزایش داده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×