اخبار نساجی

برای ما سفر کلینتون به هند اهمیت ندارد

وال استریت ژورنال به نقل از آل اسحاق:

برای ما سفر کلینتون به هند اهمیت ندارد روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره سفر هیات ایرانی به هند از قول یحیی آل اسحاق نوشت : “بسیار خرسندیم که ما با هند کسب و کار خودمان را داریم و سفر کلینتون برای ما هیچ اهمیتی ندارد”.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از “وال استریت ژورنال”, رییس اتاق تهران بدون اینکه توضیحی درباره جزییات قراردادهای امضا شده بدهد افزود: هر دو کشور ایرذان و هند توافق کرده اند سطح مبادلات تجاری دو جانبه را در میان مدت از ۱۴ میلیارد دلار کنونی به ۲۴ میلیارد دلار در سال ارتقا دهند. آل اسحاق تصریح کرد: تبادلات مالی بین ایران و هند از این پس به صورت روپیه و ریل صورت می گیرد.

به گزارش این روزنامه چاپ امریکا, هیات ایرانی در دهلی قراردادهایی را برای خرید و ارسال محصولاتی چون برنج سویا و شکر به امضا رساند و مذاکراتی نیز برای خرید ۳ میلیون تن گندم از این کشور در جریان است.

به نوشته این روزنامه هی لاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا این هفته به منظور مجاب کردن مقامات هندبی به کاهش واردات نفت ایران راهی این کشور شد و در این راستا کلینتون تهدید کرد که در صورت نپذیرفتن این کشور به قطع واردات نفت از ایران موسسات مالی و بانک های هندی نیز مورد تحریم امریکا قرار می گیرند. وال استریت ژورنال می نویسد: به منظور پیگیری نتایج سفر کلینتون به هند قرار است هفته آینده یک مقام ارشد دولت امریکا به این کشور سفر کند.

به نوشته وال استریت ژورنال امریکا از مکانیسم مالی که بین ایران و هند برقرار شده نگرانی ندارد چراکه مشابه این مکانیسم بین ایران و کشورهایی چون عراق, ترکیه و افغانستان نیز جاری است و به ایران فقط امکان دسترسی به روپیه را می دهد و در نهایت ایران را از دسترسی به دلار که برای پیش برد برنامه هسته ای سخت به آن متکی است محروم می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×