اخبار فرش ماشینی

پیشنهاد کاهش قیمت پایه صادراتی فرش دستباف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیشنهاد کاهش قیمت پایه صادراتی فرش دستباف

پیشنهاد کاهش قیمت پایه صادراتی فرش دستباف و معافیت صادرات محصولات این دو بخش از مالیات و نیز ایجاد شورای ملی فرش دستباف و صنایع دستی توسط بخش خصوصی از جمله راهکارهای لازم برای تقویت و حمایت از صادرات این دو بخش عنوان شد.معاون کل سازمان توسعه تجرات ایران از پیشنهاد کاهش قیمت پایه صادراتی فرش دستباف در نشست مشترک دستگاههای مسوول در صنایع دستی و فرش دستباف خبر داد.

کیومرث فتح اله کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نشست مشترک دستگاههای مسوول در صنایع دستی و فرش دستباف جهت تفکیک و تنظیم آمار صادرات برگزار شد اظهار داشت: به منظور شناسایی و مشخص کردن محصولات صنایع دستی به صورت جامع و تفکیک از سایر محصولات برای ارائه آمار واحد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت حل مسائل و مشکلات صادرات این بخش و صادرات فرش دستباف جلسه ای با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی مربوطه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اینکه محصولات حوزه صنایع دستی متنوع و پراکنده بوده و نسبت به قرار گرفتن برخی از محصولات صادراتی در زمره محصولات صنایع دستی ابهامات و ایراداتی وجود داشته، با توافق دستگاههای مسوول مقرر شد کمیته ای با مسئولیت سازمان توسعه تجارت و همکاری سازمان های ذیربط برگزار و در این خصوص چاره اندیشی کند.

کرمانشاهی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کل محصولات صنایع دستی در ۳۶۶ رشته و پانزده گروه شناسایی و گروه بندی شده که هفتاد درصد آن قابلیت صادراتی داشته و در جلسات کارشناسی با دفتر تعیین تعرفه گمرک جمهوری اسلامی ایران ۹۷ کد تعرفه به عنوان محصولات این بخش توافق شده است، و تعداد ۴۳ کد تعرفه جدید هم توسط این سازمان شناسایی شده که نیازمند بررسی و نشست کارشناسی با گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در این جلسه مقرر شد نشست کارشناسی مربوطه تا قبل از سال جدید برگزار و اتخاذ تصمیم شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرمانشاهی در خصوص صادرات فرش دستباف خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این صنعت در اشتغالزایی و ارزآوری آن در اقتصاد کشور مقرر شد مشکلات مربوط به اعزام هیات ها و شرکت در نمایشگاههای خارجی در شمول ارز ی مبادلاتی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین پیشنهاد کاهش قیمت پایه صادراتی فرش دستباف و معافیت صادرات محصولات این دو بخش از مالیات و نیز ایجاد شورای ملی فرش دستباف و صنایع دستی توسط بخش خصوصی از جمله راهکارهای لازم برای تقویت و حمایت از صادرات این دو بخش عنوان شد.

این مقام مسئول افزود: در خصوص سایر اقلام باقی مانده هم قرار شد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارائه برنامه زمانبندی ظرف مدت حداقل سه ماه اول سال آینده نسبت به نهایی کردن لیست اقلام تعرفه ای صنایع دستی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران اقدام کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×