اخبار نساجی

پیشنهاد روسیه به ایران برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

روسیه به ایران پیشنهاد داد به اتحادیه اقتصادی اوراسیایی بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، روسیه به ایران پیشنهاد داده که به اتحادیه اقتصادی اوراسیایی که یک بلوک تجاری منطقه ای متشکل از دولت های واقع در شمال اوراسیاست، بپیوندد.

مهدی سنائی، سفیر ایران در روسیه گفت، این پیشنهاد در جریان دیدار وی با ویکتور خریستنکو، رئیس کمیسیون اوراسیایی در مسکو مطرح شده است.

سفیر ایران در مسکو در بیانیه ای اعلام کرد که این نشست پنجشنبه گذشته برگزار شده است. بر اساس بیانیه سفارت ایران خریستنکو در این دیدار از ایران خواسته شده که همکاری فعالانه و موثری با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، توافق شده که ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی مذاکرات کارشناسی را برای عضویت ایران در این اتحادیه آغاز کنند. اتحادیه اقتصادی اوراسیایی هم اکنون متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان است.

این اتحادیه که مقر آن در مسکو قرار دارد، در ژانویه ۲۰۱۵ رسما آغاز به کار کرد. اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در زمینه انتقال آزاد کالا، سرمایه، خدمات و نیروی کار فعالیت دارد و هدف آن اتخاذ خط مشی های مشترک در زمینه حمل و نقل، کشاورزی و انرژی و ایجاد مقرراتی برای استفاده از پول واحد و انسجام بیشتر بین اعضا در آینده است.

در پایگاه اینترنتی این اتحادیه که میزان تولید ناخالص داخلی اعضای آن به ۲.۴ تریلیون دلار و حجم مبادلات خارجی اش به بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار می رسد، هدف از ایجاد آن ارتقاء همه جانبه، بالا بردن رقابت و همکاری بین اقتصاد ملی کشورها و گسترش توسعه پایدار به منظور ارتقاء استانداردهای زندگی مردمان کشورهای عضو اعلام شده ست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×