مد و پوشاک

پوشاک محلی و بازی‌های بومی ایلام در فهرست میراث کشور ثبت می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایلام – خبرگزاری مهر: معاون میراث‌فرهنگی ایلام گفت: بازی‌های بومی محلی ایام نوروز و پوشاک محلی و سنتی ایلام در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: هر گونه فعالیت فیزیکی یا فکری چه به صورت فردی یا جمعی در جهت گذراندن وقت، آمادگی جسمانی، تقویت حافظه و هوش، انجام مراسم‌های آیینی، نیایشی، رزمی و … برای رسیدن به یک هدف را بازی یا ورزش می‌گویند که هر استان بنا بر فرهنگ و آداب و رسوم خود دارای بازی‌های بومی و محلی مختص به خود است.

وی ادامه داد: پرونده بازی‌های بومی و محلی ایلام که بیشتر در ایام نوروز در میان ایلامی‌ها برگزار می‌شود، در همایش ملی ثبت مطرح و به ثبت ملی می‌رسد.

این مسئول تصریح کرد: در این همایش همچنین پوشاک محلی و سنتی استان ایلام نیز در فهرست میراث معنوی ملی به ثبت می‌رسد.

شنبه‌زاده با اشاره به اهمیت پوشاک محلی افزود: یکی از نیازهای اصلی مهم بشر از همان نخست تاکنون پوشاک بوده است، با توجه به اینکه این نیاز بشر تحت شرایط اقلیمی گوناگون و فرهنگ‌های مختلف متفاوت است، بنابراین بررسی دقیق پوشاک سنتی هر منطقه اطلاعات وسیعی اعم از فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و شغلی آن منطقه بدست می‌دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×