اخبار فرش ماشینی

پنجمین نمایشگاه بین المللی کفپوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته آغاز به کار کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

این نمایشگاه که از روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه آغاز به کار نموده تا روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و در فضایی به وسعت ۲۵هزار مترمربع و در سالن‌های ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۲۵ برپا خواهد بود.

در نمایشگاه سال جاری تعداد ۱۱۲ تولیدکننده از سرتاسر کشور حضور داشته و به عرضه آخرین نوآوری‌ها و دستاوردهای خود در زمینه انواع کفپوش‌ها مبادرت کرده‌اند که نسبت به نمایشگاه سال قبل از نظر تعداد شرکت‌کننده و فضای نمایشگاهی بترتیب ۵ و۲۰ درصد رشد داشته است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور با حضور دکتر مردانی مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، آقای کاشفی مجری نمایشگاه کفپوش‌ها و جمعی از صاحبان صنایع نساجی و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی کشور برگزار شد. در این نمایشگاه آخرین محصولات با بهترین نقشه‌ها و ترکیب رنگ متنوع با استفاده از بهترین ماشین‌آلات و مواد اولیه متنوع از قبیل الیاف اکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن با آخرین نوآوری‌ها در معرض دید متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار داده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تاثیرگذار در صنعت نساجی کشور می‌باشد که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر منطقه کاشان، آران و بیدگل با حدود یک هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل شده است.

این صنعت در حدود پنجاه درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و در حدود ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری در سال گذشته داشته و باعث ایجاد اشتغال مناسبی در کشور شده است. ظرفیت نصب شده این صنعت بالغ بر ۱۲۰ میلیون متر مربع می باشد و تولید سالیانه آن بالغ بر ۸۰ میلیون مترمربع است که در حدود ۵۰ میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود. به عبارت دیگر مصرف سالیانه هر خانوار در کشور بالغ بر حدود ۲.۳ متر مربع می‌باشد و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌گردد که در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی امکان تولید سالیانه تا مرز یکصد میلیون مترمربع و صادرات ۵۰ میلیون مترمربع دور از ذهن نمی‌باشد.

با توجه به گستردگی و توسعه این صنعت بسیار طبیعی است که در حال حاضر در حدود ۳۰ درصد از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران از واحدهای تولیدکننده فرش ماشینی تشکیل شده باشد و این رشته از صنعت دارای کمیته ای بسیار قدرتمند و تاثیر گذار و فعال در انجمن می‌باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×