اخبار فرش ماشینی

پنبه بالاترین ارزآوری بعد از نفت را دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پنبه بالاترین ارزآوری بعد از نفت را دارد

رونق تولید پنبه باعث افزایش ورود ارز به داخل کشور می شود.

علی مظفری با بیان مطلب فوق افزود: امسال صادرات پنبه نداشتیم چرا که نیاز داخل بیش از تولید است و تنها نیاز نساجی کشورمان ۱۷۰ هزار تن است و به این خاطر از کشورهای ازبکستان و تاجیکستان پنبه وارد کشور می کنیم.

وی افزود: افزایش قیمت پنبه به دلیل افزایش قیمت آن در جهان است.

مظفری تصریح کرد: در سال های گذشته بعد از نفت، پنبه بالاترین ارزآوری را در اقتصاد کشور داشت اما به دلیل بی توجهی و تغییر سیاست های دولت باعث کاهش تولید پنبه در کشور شدیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: در سایر کشورها به دلیل اینکه دولت از کشاورزی و بالاخص پنبه کاران حمایت می کند باعث افزایش تولید در کشورمان شده است.

مدیرعامل اتحادیه پنبه کاران افزود: پنبه نیاز اساسی جامعه است و باید به تولید این محصول توجه بیشتری شود.

وی یکی از مشکلات اساسی پنبه کاران را گرانی نهاده ها اعلام کرد و گفت:‌ مشکلات اساسی پنبه کاران کشور گرانی نهاده ها و کوچک بودن قطعات اراضی کشت پنبه است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل کوچک بودن اراضی، قانون ارث در کشورمان است که باعث خرد شدن اراضی می شود و اگر این آفت را در کشور حل کنیم با یکپارچه سازی اراضی تولید نیز افزایش و هزینه ها کاهش می یابد.

مظفری خاطرنشان کرد: در اراضی کوچک به دلیل اینکه کشت و تولید با دست انجام می شود دستمزد و هزینه ها نیز افزایش می یابد اما در قطعات بزرگ به دلیل استفاده از مکانیزاسیون هزینه تولید کاهش می یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×