اخبار فرش ماشینی

پلی استر ایرانی می تواند در ردیف برترین های دنیا باشد/ کاشان، آران و بیدگل؛ قطب تولید فرش ماشینی در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پلی استر ایرانی، کاشان، آران و بیدگل؛ قطب تولید فرش ماشینی در ایران

 

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: با توجه، حمایت و سرمایه گذاری در زمینه پلی استر می توانیم جزء برترین های آسیا و حتی دنیا بشویم.

مهندس علیرضا حائری در مورد مصرف سالیانه پلی استر در جهان افزود: طبق پیش بینی ها ۸۰ میلیون تن پلی استر در دنیا تولید می شود و پلی استر در حال تبدیل شدن به اولین لیف پرمصرف جهان است.

تمام کشورهای دنیا درصدد هستند تولید پلی استر را سالانه به ۸۰ میلیون تن برسانند که در حال حاضر این صنعت در حال تبدیل به اولین و برترین لیف پرمصرف در اکثر کشورها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: با توجه به مخازن عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در کشور و پلی استر که از محصولات پتروشیمی است و مواد اولیه آن در کشور به وفور موجود است و میت های بالایی هم دارد که ما می توانیم از قطب های مهم تولید پلی استر در دنیا باشیم.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، دیگر صنایع تکمیلی پتروشیمی هم مزیت نسبی بالایی دارند، افزود: علاوه بر پلی استر، پلی پروپیلن که در تولید موکت، فرش ماشینی، نانو ون ها کاربرد دارد، به دلیل دارابودن مواد اولیه در کشور می تواند اهرمی مهم در افزایش ارزآوری و تبدیل شدن به قطب در جهان موثر باشد.

علیرضا حائری گفت: با سرمایه گذاری و تامین مواد اولیه و در اختیار گذاشتن آنها برای کارخانجات و کارکردن با تمام ظرفیت، ضمن تامین نیازهای داخل در صادرات هم موفق عمل می کنیم.

کاشان، آران و بیدگل؛ قطب تولید فرش ماشینی در ایران

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص تولید فرش ماشینی در کشور گفت: ۸۰ درصد واحدهای فرش ماشینی کشور در کاشان و آران و بیدگل تولید می شود که این منطقه را به قطب تولید فرش ماشینی در ایران تبدیل کرده است.

وی افزود: ظرفیت نسب شده فرش ماشینی ۱۲۰ میلیون متر در سال است که ۸۰ میلیون متر تولید، ۵۰ میلیون متر مصرف داخلی و ۳۰ میلیون متر اضافه تولید وجود دارد.
وی ۱۰۰۰ واحد تولید فرش ماشینی را در کشور فعال دانست و تصریح کرد: فرش ایرانی به لحاظ طرح و نقشه، بافت و کیفیت در جهان طرفداران بسیاری دارد.

حائری با توجه به استفاده از اکریلیک، پلی استر و پلی پروپیلن در تولید فرش ماشینی، افزود: در حال حاضر اکریلیک تولید داخل ۳۰ درصد نیاز ما را تامین و ۷۰ درصد آن وارد می شود و این در صورتی است که در پلی استر و پلی پروپیلن با توجه به منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی به خودکفایی رسید و مازاد تولید آن را صادر کرد.

وی گفت: ۱۰ تا ۲۰ برند معروف در این حوزه فعال است که نیاز به حمایت برای رشد و معرفی در جهان دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×