اخبار فرش ماشینی

پلی اکریل همچنان در دست انداز دریافت تسهیلات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر اجرایی شرکت پلی اکریل گفت: از اواخر تابستان امسال مقرر شد این شرکت برای ادامه فعالیت خود ۲۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه از دولت دریافت کند، اما همچنان در انتظار دریافت این تسهیلات قرار دارد.

محسن رجایی افزود: مقرر است این پول برای تأمین مواد اولیه، تعمیر بخشی از تجهیزات و پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت مبلغ یاد شده در دفتر هیئت حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است، گفت: دولت برای پرداخت این مبلغ ضمانت کرده و مقرر است این اعتبار بر اساس قراردادی بین بانک های«ملی» و «صنعت و معدن» پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه پلی اکریل تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در کشور و خاورمیانه است، افزود: ارزش و اهمیت این صنعت بسیار بالاست و نیازمند توجه ویژه است.

رجایی درباره وضعیت فعلی شرکت پلی اکریل توضیح داد: درحدود ۶۰۰ نفر از کارگران و کارکنان از قبل در کارخانه کار می کردند و از اوایل مهر امسال نیز از میان بیش از هزار کارگر معرفی شده به بیمه بیکاری، درحدود ۱۶۵ نفر از کارگران بخش DMT و ۲۰۰ نفر از کارگران بخش « پلی استر» به کار خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر یکی از ماشین های تولید بخش پلی استر مشغول کار است، ادامه داد: برای تأمین ماده اولیه بخش پلی استر که شامل پارازایلن است نیز با پالایشگاه و پتروشیمی توافقاتی انجام شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسرافیل احمدیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: مقرر شده بخش خصوصی به صورت کارگزاری در شرکت پلی اکریل سرمایه گذاری کند و در برخی بخش ها نیز دولت این مجموعه را با پرداخت تنخواه یاری کند.

در همین رابطه،نمایندگان استان اصفهان در پی عدم توجه دولت به تعهدات مصوب خود در قبال پرداخت تنخواه ۲۰ میلیاردی دوم به شرکت پلیاکریل، نامهای خطاب به معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشتند.

در این نامه که به امضای اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان رسیده، بر مصوبه مورخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ هیئت دولت مبنی بر پرداخت دو تنخواه ۲۰ میلیاردی به این شرکت تأکید شده است.

نمایندگان اصفهان همچنین عدم تزریق نقدینگی به این شرکت را به مثابه بینتیجه ماندن تلاشهای اخیر مسئولان استانی و دست اندرکاران احیای کارخانه قلمداد کرده و بیان کردند که با این روند، تأمین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و پرداخت حقوق کارگران امکانپذیر نخواهد بود.

نمایندگان اصفهان با اشاره به احتمال بحرانی شدن وضعیت پلیاکریل اذعان کردند از دست رفتن فرصت احیای این کارخانه میتواند منجر به بیکاری کارگران آن شود و به دلیل پراکندگی کارگران آن در کل استان، این مسئله تهدیدی برای اشتغال کل استان خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×