اخبار نساجی

پرونده مترو به دادسرا رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پرونده مترو به دادسرا رسید

دادستان تهران گفت: حکم قاتل شهید علی محمدی این هفته اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت آبادی گفت:‌ این حکم  در هفته جاری اجرایی خواهد شد و به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد پرونده مترو تهران گفت : این پرونده از سوی استانداری به دادسرا آمده و بررسی آن هفته آینده آغاز خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که امروز در دادگاه انقلاب پرونده متهمان به جاسوسی برای کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد، گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم که ۱۵ نفر از جاسوسان تحت تعقیب دادستانی قرار گرفته و مراحل رسیدگی به پرونده آنها ادامه دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: چندی قبل احکام ۱۰ نفر از این متهمان صادر شده بود و تعدادی دیگری از این افراد امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پرونده‌شان رسیدگی شد و به این ترتیب تمام افرادی که دادستانی پیش از این وعده برگزاری دادگاه آنها را داده بود به پرونده‌شان رسیدگی شد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: یکبار دیگر جمهوری اسلامی نشان داد که هم در شناسایی و هم در دستگیری جاسوسان توانایی زیادی دارد و نیروهای امنیتی توانستند این افراد را در نقاط مختلف کشور شناسایی و دستگیر کنند.

وی گفت: به محض قطعی شدن احکام این افراد حتماً احکامشان اجرا خواهد شد و این نکته حائز اهمیت است که در حکمی که پیش از این صادر شده بود شامل حبس و رد مال مبالغی که گرفته بودند، بود.

در پرونده مترو مورد فوتی ندیدم

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه شنیده شده برخی منابع غیر رسمی اعلام کردند که در شکایت استانداری درباره مترو صحبت از فوت چند نفر نیز شده بود آیا در گزارشی که به شما ارسال شده این موضوع هم قید شده یا خیر، گفت: من بیشتر آنچه ملاحظه کردم بحث خسارات مالی بود و من چیزی ندیدم.

دادگاه بیمه ایران خرداد آغاز می‌شود

وی درباره تکمیل پرونده مربوط به بیمه ایران و ارسال آن به دادگاه نیز گفت: پرونده بیمه ایران به دادگاه رفته و از اوایل خرداد برخی از جلسات دادگاه آن برگزار شده و امیدواریم آن پرونده هم به زودی به نتیجه برسد ظاهراً امسال پرونده‌های سنگینی همزمان در حال افتتاح شدن است.

اتمام پرونده فساد مالی شاید آخر خرداد

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره اینکه آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که هفته آینده آخرین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی باشد یا خیر، گفت: روند خیلی خوبی در رسیدگی به این پرونده وجود دارد اما شاید هفته آینده اغراق باشد امیدواریم تا پایان خرداد محاکمات این پرونده به اتمام برسد. وقتی این پرونده به این سنگینی است باید با دقت محاکمات انجام شود.

شکایت رحیمی از توکلی از زبان دادستان

وی درباره شکایت آقای رحیمی از آقای توکلی نیز گفت: این شکایت مربوط به قبل است اما اکنون در شعبه تحقیق است. این گونه شکایات تا به نتیجه نرسد امکان اعلام آن وجود ندارد زیرا تحقیقات محرمانه است و باید در زمان مشخص شدن آن اعلام شود.

وی درباره اجرای احکام مربوط به مواد مخدر از نوع شیشه نیز گفت: بنای‌ما این است که درباره این گونه مواد از آنجا که در داخل دارد تولید می‌شود هم از لحاظ اینکه جرم است و هم اینکه به حیثیت جمهوری اسلامی خدشه وارد می‌کند و ما همیشه با ترانزیت مواد مخدر مشکل داشته‌ایم و گفته‌ایم که جمهوری اسلامی دارد با این ترانزیت قربانی می‌‌شود. از آنجا که شیشه توسط باندهای حرفه‌ای در داخل کشور توزیع می‌شود یکی از سیاست‌های جدی نظام این است که مهار شده و حتماً در هفته‌های آتی خواهید دید که احکام قطعی شده حتماً اجرا خواهد شد و دادستانی مصر است که  به سرعت تعقیب، محاکمه و اجرا شود.

دادستان تهران درباره موضوع گودبرداری غیر اصولی گفت: ما در دفعات گذشته هم گفته‌ایم که این نوع اقدامات باید بیشتر پیشگیرانه باشد و مبتنی بر همکاری در همین آخرین حادثه هم توصیه کردیم که متهمان به جای فرار خودشان را به کلانتری‌ها معرفی و به مصدومان کمک کنند.

برخورد با متخلفان گودبرداری

وی افزود:‌ از مردم خواهش می‌کنیم که به پلیس کمک کنند و در مواقعی که گودبرداری می‌شود تمام پیمانکاران، مالکان و شهرداری‌ها مکلفند که حداقل مشخصات اینها را به کلانتری‌های محل اعلام کنند. یعنی مشخصات مالک و پیمانکار به کلانتری ارائه شود تا مثل حادثه اخیر ما مجبور نباشیم با قوه قهریه اینها را دستگیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این یک موضوع اخلاقی است و با فرهنگ ما متناسب است زیرا فرار مشکلی را حل نمی‌کند در پرونده اخیر هم ما بعد از ۴۸ ساعت این افراد بازداشت کردیم و ان شاءالله به دادگاه می‌روند و حکم برایشان صادر می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×