اخبار فرش ماشینی

پرداخت مالیات تنها علت خروج فروشندگان از صنف فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عراقچی گفت: تورم و رکود بخش صادرات باعث شد فروشندگان فرش دستباف بازار خوبی نداشته باشند.

سید مجتبی عراقچی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستبافت، با بیان اینکه هم اکنون بخش فروشندگی فرش دستبافت دچار رکود شده است اظهار داشت: یکی از علل رکود در بازار فرش، ترقی حاصل از تورم است.

وی با اشاره به اینکه فرش دستبافت صددر صد صادر می شود افزود: فرش دستبافت، محصولی است که حتی پس از فرسودگی نیز قابلیت صادرات را دارد.

وی ادامه داد: از آن جهت که بازار فروش داخلی وابسته به نحوه صادرات است فروشندگان این محصول با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

عراقچی همچنین فرش دستبافت را غیر قابل مقایسه با سایر کالاها در حوزه صادرات دانست و گفت: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستبافت به مالیات پرداختی این بخش اشاره کرد و گفت: در بازار فرش مثلث تولیدکنندگان ، فروشندگان و صادرکنندگان به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی ادامه داد: هم اکنون که بازار فرش با رکود همراه است پرداخت مالیات تنها باعث خروج فروشندگان از این صنف و از بین رفتن سرمایه شان می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عراقچی افزود: از این رو اتحادیه نامه ای را در رابطه با حذف مالیات این بخش از فرش دستبافت به رئیس جمهور ارسال کرد که امیدواریم به صورت لایحه در مجلس ارائه شود تا بیش از این شاهد رکود بازار فرش نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت یازدهم با مهار تورم، از این گرانی روز افزون فرش دستبافت جلوگیری به عمل آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×