اخبار نساجی

پتروشیمی بندرامام (ره) صادرکننده نمونه کشور شد

 

تهران – براساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ، شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام (ره) به عنوان صادرکننده برتر محصولات غیرنفتی در کشور انتخاب شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) ، مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: این شرکت با فروش یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار دلار در سال گذشته به عنوان رتبه اول صادرکننده محصولات در کشور شناخته شد.

‘محمدحسین ظریفکار فرد ‘تصریح کرد: در حالی موفق به کسب این موفقیت گردیده ایم که به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال جهاد اقتصادی نام گرفته است و کسب این رتبه با برنامه ریزی و اقدامات شبانه روزی کارکنانی است که با عشق ، علاقه ، دانش محوری ، مهارت و تجربه و مهمتر از همه از خودگذشتگی در کنار تأسیساتی که از خطرات بالقوه زیادی برخوردار هستند، کار می کنند.

وی افزود: شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام(ره) دارای تنوع تولید بیش از ۳۰ نوع محصولات شیمیایی ، پتروشیمیایی و گازی در کشور است و بخش قابل توجهی از محصولات این شرکت با توجه به کیفیت بالا و داشتن استانداردهای جهانی به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود .

به گفته ی وی سهم شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام(ره) در صادرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از ۱۷ درصد است. محصولات صادراتی این مجتمع گاز مایع، مواد پتروشیمیایی شامل پنتان پلاس ، بوتان ، پروپان ، پروپیلن ، بنزین پیرولیز ، مخلوط زایلین ها ، پارازایلین ،اتیلن ، بنزن و همچنین محصولات صادراتی جامد شامل پلی اتیلن سنگین ، پلی اتیلن سبک و پلی وینیل کلراید است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت : باید توجه داشت که صادرات در صنعت پتروشیمی با دیگر صنایع تفاوت عمده ای دارد، زیرا در صنعت پتروشیمی قبل از تولید محصول ،باید فرآیندهای مدیریتی ، تکنولوژی و …. در نظر گرفته شود تا محصولات در یک استاندارد جهانی تولید و صادر گردد .

ظریفکارفرد خاطر نشان کرد: ارزش صادرات شرکت پتروشیمی بندرامام (ره) تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار بود و ارزش ریالی آن بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۹۱۸ هزار ریال است و توانسته ایم با این حجم صادرات ۴۹ درصد سهم صادرات غیر نفتی کل کشور را به خود اختصاص دهیم .

وی افزود: در گذشته ، واحد آروماتیک ۲۳۰ هزار تن بنزن تولید و بخش عمده ای از این محصول صادر می شد اما به دلیل نیاز کشور جهت جلوگیری از واردات بنزین تصمیم به توقف صادرات بنزن گرفتیم و با ایجاد تغییراتی در واحد آروماتیک توانستیم بخش قابل ملاحظه ای از میزان تولید بنزین کشور را برعهده گیریم. با اضافه نمودن صادرات بنزن حجم صادرات مجتمع افزایش چشمگیری خواهد یافت .

این مجتمع به عنوان اولین شرکت ایرانی دارنده گواهینامه پنج ستاره در مقیاس شرکت های بزرگ از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM ) ، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت است و استفاده از تکنولوژی های روز و نیروی انسانی متخصص و کارآمد و به کارگیری روش های مدیریتی نوین از عوامل موفقیت این شرکت است .

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در راستای سیاست های کلی توسعه صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۵۲ با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین ها ، پلی الفین ها ، آروماتیک و سایر فرآورده های پتروشیمی تاسیس شد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×