اخبار فرش ماشینی

پایداری نمایشگاه‌ها در گرو تدوین تقویم ثابت

مجتبی علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون و شناخت ظرفیت‌های بالقوه در استان قم اظهار کرد: نمایشگاه فرش از جمله نمایشگاه‌هایی است که سال‌های اخیر در استان قم ساماندهی شده است.

وی افزود: آنچه موجب ماندگاری و پایداری نمایشگاه‌ها می‌شود تدوین یک تقویم ثابت در برگزاری نمایشگاه‌ها است.

مدیر برگزاری نمایشگاه‌های استان قم با ابراز نگرانی از وضعیت برگزاری نمایشگاه فرش در استان قم بیان کرد: در برگزاری این نمایشگاه در استان قم یک مدیریت ثابت وجود ندارد که موجب نگرانی است.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه اتحادیه فرش استان قم تصریح کرد: این اتحادیه توانسته است با تلاش فراوان موجب رشد این صنعت و هنر در استان قم شود.

نبود مدیریت ثابت در برگزاری نمایشگاه فرش در استان قم

علیشاهی ادامه داد: برای ثبات مدیریت در برگزاری نمایشگاه فرش استان قم به اتحادیه فرش پیشنهاد کردیم از سال آینده خود به برگزاری این نمایشگاه اقدام کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم و اصناف از نمایشگاه‌های نوین در استان قم بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه دکوراسیون داخلی، مبلمان و جهیزیه عروس موجب شده است این نمایشگاه‌ها به صورت مستمر ادامه یابد.

مدیر برگزاری نمایشگاه‌های استان قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوستر، چراغ‌های تزئینی و دکوراسیون داخلی بیان کرد: این نمایشگاه اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به استقبال اصناف از برگزاری این نمایشگاه در استان قم تصریح کرد: سال‌های گذشته تنها ۳۰ درصد غرفه داران نمایشگاه را قمی‌ها تشکیل می‌دادند در حالی که اکنون ۷۰ درصد غرفه داران بومی هستند.

برگزاری همزمان نمایشگاه لوستر، چراغ‌های تزئینی و دکوراسیون داخلی با تهران

علیشاهی با اشاره به برگزاری همزمان این نمایشگاه با استان تهران تصریح کرد: هیچ استانی تا کنون نتوانسته است نسبت به برگزاری نمایشگاهی هم طراز با تهران اقدام کند ولی با رایزنی‌های فراوان استان قم توانست تنها با دو روز اختلاف با تهران نسبت به برگزاری این نمایشگاه اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد: برای برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آینده همکاری تنگاتنگی بین اصناف ایجاد شود.

مدیر برگزاری نمایشگاه‌های استان قم با بیان اینکه اکنون سه سال است نمایشگاه دکوراسیون داخلی در استان قم برگزار می‌شود تصریح کرد: با وجود تلاش‌های فراوان نتوانستیم نسبت به برگزاری نمایشگاه تخصصی دکوراسیون داخلی در استان قم اقدام کنیم.

وی با تبیین دلال برگزار نشدن این نمایشگاه به صورت تخصصی بیان کرد: کسانی که نسبت به کار دکوراسیون داخلی و تزئینات منزل اهتمام دارند جوان هستند و توانایی مالی برای حضور در نمایشگاه‌ها را ندارند.

علیشاهی در ادامه از برگزاری یک همایش در ارتباط با تزئینات داخلی خبر داد و بیان کرد: در این همایش استعدادهای بالقوه قم در زمینه تزئینات داخلی معرفی خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری نخستین نمایشگاه لوازم صوتی و تصویری و سرویس جهیزیه عروس در اسفند ماه خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×