اخبار نساجی

پایان تفریح با ارز دولتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پایان تفریح با ارز دولتی

با تمهیدات جدید دولت سرانجام ارز مسافرتی به بایگانی رفت و دیروز بخشنامه حذف ارز مسافرتی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

شنیده‌ها حاکی است، بانک مرکزی این ابلاغیه را روز گذشته به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود، بانکها از هفته گذشته به استقبال این بخشنامه رفته بودند.

تصمیمات جدید ارزی در حالی به مورد اجرا گذاشته شده است که کارشناسان اختصاص ارز دولتی به مسافرتهای تفریحی خارج از کشور هموطنان را حراج منابع ملی می‌دانند.

با این حال، طبق بخشنامه بانک مرکزی به بانکهای خصوصی و دولتی، ارز مسافرتی کلاً قطع شده و بانکها تنها به زائران کشورهای عربستان، عراق و سوریه برای یکبار در سال ۲۰۰‌دلار آمریکا خواهند داد. البته در روزهای گذشته حرفهای رئیس کل بانک مرکزی که به نقل از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه غیر‌علنی منتشر شده بود، از تعلق گرفتن ۴۰۰‌دلار برای زائران کشورهای عربستان، عراق و سوریه خبر می‌داد که این رقم با بخشنامه به ۲۰۰‌دلار کاهش یافت و عملیاتی شد. ضمن آنکه کودکان بین ۲‌تا ۱۲‌سال که قبلاً از ۵۰درصد سهمیه ارزی برخوردار بودند نیز دیگر ارزی نخواهند داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین حال عضو کمیسیون برنامه و بودجه دیروز گفت: رئیس کل بانک مرکزی روز سه‌شنبه برای ارایه عملکرد ارزی و درآمدهای ارزی در قانون بودجه به کمیسیون برنامه و بودجه دعوت شده است.از سوی دیگر آخرین تحولات ارزی نشان می‌دهد، اختصاص ارز اولویت ۳، ۴ و ۵ نیز مشروط شد. در این باره معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تأمین ارز مرجع برای اولویت یک و دو در اولویت‌بندی ده‌‌گانه تأمین ارز در دستور کار جدی قرار گرفته است، گفت: چنانچه نظام بانکی بتواند ارز بیشتری را تأمین کند، اولویتهای ۳، ۴ و ۵ هم ارز مرجع می‌گیرند. در حال حاضر اولویتهای ۵ تا ۱۰ هم مشمول ارز مرجع نمی‌شوند و ارز حاصل از صادرات دریافت خواهند کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×