اخبار نساجی

پاسکاری مسئولان با بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حالی که قرار بود کارت‌های بیمه طلایی بازنشسته های فرهنگی و خانواده‌هایشان تمدید شود، قول‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش دوام نیاورد و نبود اعتبارات وعده و وعیدهای آنان را در دست‌انداز انداخته است!

به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاین، اگرچه آذرماه سال گذشته وزارت آموزش و پرورش طرح بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را در بوق و کرنا رسانه‌ای کرد اما امسال اعلام می‌کند که به صورت کاملا داوطلبانه اقدام به این کار کرده و در وقفه ایجاد شده در اجرای آن مقصر نیست.

این درحالی‌ست که علی فرهادی مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مسئولیت بیمه طلایی بازنشستگان را از وظایف وزارتخانه‌ای دیگر عنوان می‌کند و بر این باور است که مسئولیت بازنشستگان با سازمان بازنشستگی و وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی است.

بیمه طلایی منابع مالی ندارد

وی معتقد است، اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت آموزش و پرورش است و در حال حاضر بیمه بازنشستگان بر عهده شرکت آتیه‌سازان حافظ است، اما اگر مبلغ کسر شده بابت حق بیمه از سوی شرکت آتیه‌سازان حافظ به بیمه ایران که طرف قرارداد آموزش و پرورش است، عودت داده شود، آموزش و پرورش مابه‌التفاوت آن را می‌پردازد.

از سوی دیگر بابک ملکی، معاون بیمه خدمات سلامت شرکت آتیه‌سازان حافظ نیز می‌گوید: در حال حاضر بحث انتقال قرارداد از آتیه‌سازان به بیمه ایران نیست، بلکه مشکل تامین منابع چرا که سازمان بازنشستگی برای اجرای بیمه تکمیلی هر فرد حدود هفت هزار تومان در نظر گرفته که حدود سه هزار تومان آن از سوی بازنشستگان پرداخت می‌شود و مابقی را سازمان بازنشستگی تامین می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بر این باور است که تعرفه سال گذشته بیمه طلایی به ازای هر فرد ۱۷ هزار تومان بوده در حالی که نرخ کارشناسی تعرفه بیمه طلایی فرهنگیان امسال به ۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد که تامین این مبلغ خارج از توان منابع سازمان بازنشستگی، آموزش و پرورش و بازنشستگان است.

همچنین طرح بیمه طلایی که قرار بود از وزارت آموزش و پرورش به سایر بازنشستگان تسری یابد با بلاتکلیفی فرهنگیان بازنشسته، این پروژه متوقف شده است.

بی‌خبری سازمان بازنشستگی از بیمه طلایی

علاوه بر آن سازمان بازنشستگی اعلام کرده است که در طول مدت قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، این افراد کماکان تحت پوشش بیمه تکمیلی سازمان بازنشستگی کشور هم قرار داشتند اما صندوق به هیچ عنوان نمی‌پذیرد بر خلاف قانون و ضوابط و مقررات جاری کشور در زمینه ارائه خدمات تکمیلی درمان با یک سازمان بیمه‌گر بدون رعایت فرآیند قانونی از جمله برگزاری مناقصه اقدام به عقد قرارداد کند و چگونه ممکن است همزمان با اجرای بیمه تکمیلی در سال گذشته و به موازات آن، یک بیمه تکمیلی دیگر (بیمه طلایی) نیز برای افراد بازنشسته اجرا شده باشد؟

اگرچه این روزها بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته در زمین بازی مسئولان پاسکاری می‌شود اما فرهنگیان کشورمان همچنان در انتظار تمدید بیمه طلایی‌شان هستند، بیمه‌ای که چند ماه پیش قرار بود شامل حال همه بازنشستگان کشور شود اما امروز در میان وعده و وعیدهای مسئولان گم شده است!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×