اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هامد و پوشاک

پارچه هوشمند که با نور ارتباط برقرار می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

آخرین توسعه در منسوجات و الیاف نوعی سخت افزار نرم است که می توانید آن را بپوشید: پارچه ای است که دستگاه های الکترونیکی درست در آن ساخته شده اند.

به گزارش مجله نساجی کهن، به نقل از صنایع نساجی ایران، آخرین توسعه در منسوجات و الیاف نوعی سخت افزار نرم است که می توانید آن را بپوشید: پارچه ای است که دستگاه های الکترونیکی درست در آن ساخته شده اند.
محققان MIT در حال حاضر ابزارهای نیمه هادی اپتوالکترونیک با سرعت بالا را که شامل دیودهای نور (LEDs) و دیودهای photodetectors می شود را در کارولینای جنوبی به در پارچه های نرم و قابل شستشو که به سیستم های ارتباطی متصل می شوند ،جایگذاری کرده اند.

این پیشرفت نشان دهنده دست یابی به یک هدف طولانی است که منجر به ایجاد پارچه های هوشمند با ترکیب دستگاه های نیمه هادی است که درواقع قطعه گمشده برای ساخت پارچه با قابلیت های پیچده است.
محققان می گویند این کشف می تواند قانون جدید “مور برای الیاف” را به راه اندازد – به عبارت دیگر، پیشرفت سریعی که در آن قابلیت های لیف ها در طول زمان به سرعت و به طور فزاینده ای رشد می کنند، همانطور که قابلیت های میکروچیپ ها طی دهه ها رشد کرده است.

[nstagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×