مد و پوشاک

١۴ فن‌ برای خرید اقتصادی پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برای خرید هر تکه از لباس‌هایتان به‌طور میانگین، چقدر پول داده‌اید؟! اگر رخت و لباس‌هایتان را بشمارید و در این عدد ضرب کنید، مطمئن باشید رقم به دست آمده، خیلی‌ها را درباره سبک خرید لباس‌هایشان به فکر تجدیدنظر می‌اندازد. پوشاک از آن دست کالاهایی است که می‌تواند بخش قابل‌توجهی از بودجه یک خانواده را هدر بدهد. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌شود که هزینه شما را برای خرید پوشاک کاهش می‌دهد.

١۴ فن‌ برای خرید اقتصادی پوشاک
١۴ فن‌ برای خرید اقتصادی پوشاک

قبل از خرید به کمد لباس‌هایتان سری بزنید: لباس‌های زیادی وجود دارد که آنها را فراموش کرده‌اید و از دیدنشان متعجب می‌شوید. این لباس‌ها می‌توانند تنوع بیشتری به پوششتان بدهند و اشتیاق خرید جدید را در شما کمرنگ‌تر کنند.

بودجه خاصی برای خریدتان در نظر بگیرید: بسیاری از ما با ورود به فروشگاه‌های لباس زیاده‌روی کرده و هر جنسی که توجه‌مان را جلب کند فوری برای پرو سفارش می‌دهیم. کافی است گرفتار یک فروشنده خوش سر و زبان نیز شویم تا او ما را متقاعد کند تا لباس‌هایی بخریم که هرگز نیاز نداریم یا حتی برایمان مناسب نیستند. تعیین بودجه مشخص برای خرید لباس به ما کمک می‌کند تا از هزینه اضافی خودداری کنیم.

کارت بانکی‌تان را در خانه بگذارید: برای خرید لباس حتما از پول نقد استفاده کنید. بیشتر ما به دلگرمی یک کارت اعتباری پر پول به‌طور معمول بیش از نیاز خرید می‌کنیم و زمانی متوجه این اشتباهمان می‌شویم که به خانه آمده و با سبک و سنگین کردن خریدهایمان می‌فهمیم اسراف و زیاده‌روی کرده‌ایم.

شما تصمیم‌گیرنده باشید نه فروشنده: برخی فروشندگان برای فروختن اجناس کم‌طرفدار در مغازه‌شان، تلاش می‌کنند مشتریان را به تردید بیندازند. آنها معمولا لباسی دیگر را به‌عنوان پوشاک هماهنگ و ست خریدتان، به شما معرفی می‌کنند یا با گفتن نکات به ظاهر در گوشی و دلسوزانه می‌خواهند شما را به خرید یک نوع کالا ترغیب کنند. توصیه ما به شما این است که تا جایی که می‌توانید دلسوزی این دسته از فروشنده‌ها را باور نکنید و خودتان تصمیم‌گیرنده نهایی باشید. اگر نیاز به مشورت دارید بهتر است خرید را به زمان دیگر موکول کرده و از افراد دیگری غیر از فروشنده مشاوره بگیرید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رنگ‌ها و مدل‌های عجیب و غریب نخرید: اگر می‌خواهید از لباستان استفاده روزمره داشته باشید و آن را بیشتر از یکی، دوبار بپوشید یادتان باشد مدل‌های ساده و شیک را انتخاب کنید. لباس‌هایی که مدل‌ها و رنگ‌های عجیب و غریب و نامتعارف دارند به‌سرعت دلزده‌تان می‌کند. غیر از این، ست‌کردن لباس‌های نامتعارف با سایر رنگ‌ها و مدل‌های دیگر دشوار است و برخلاف تصور دست شما را برای تنوع دادن مدام به ظاهرتان می‌بندد.

برای بعضی لباس‌ها بیشتر پول بدهید: اگر می‌خواهید یک‌دست کت و شلوار مناسب برای حضور در مهمانی‌های رسمی داشته باشید یا یک پالتوی زمستانی یا بارانی بخرید، بهتر است به‌جای انتخاب یک گزینه ارزانقیمت، یک گزینه ایده‌آل‌تر و با قیمت بالاتر را انتخاب کنید. انتخاب لباس‌های ارزانقیمت در این شرایط، باعث می‌شود که شما همیشه به فکر جایگزین کردن یک گزینه بهتر باشید و همین هزینه شما را بالا می‌برد.

فریب ویترین فروشگاه‌های گرانقیمت را نخورید: فروشگاه‌های گرانقیمت معمولا با انتخاب چینش و دکور حرفه‌ای برای خود، لباس‌ها را در نظر شما جذاب‌تر می‌کنند. کافی است آن لباس از پشت ویترین خارج شده و به تن‌تان برود تا متوجه شوید آن‌قدرها هم که فکر می‌کردید، متفاوت نشده‌اید. بنابراین پیش از آن‌که یک ویترین گرانقیمت شما را بفریبد و دست به‌جیب شوید، به فروشگاه‌های دیگر نیز سر بزنید. مطمئن باشید با جست‌وجوی دقیق‌تر خیلی راحت می‌توانید یک لباس شیک و برازنده را با قیمت ارزان‌تر پیدا کنید.

عمده خرید کنید: برخی انواع پوشاک مانند جوراب، لباس‌زیر، تی‌شرت و… استفاده بیشتری دارند، این اقلام را به‌صورت عمده خریداری کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

لباس قرض کنید! برای شرکت در میهمانی‌ها و مراسم، لباس‌هایتان را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. هزینه‌های گزاف برای خرید لباس‌هایی که تنها یک یا دو بار استفاده می‌کنید، توجیه اقتصادی ندارد. تلاش کنید بیشتر این میهمانی‌ها را با لباس‌های قرضی دوستان و اعضای خانواده‌تان بگذرانید!

در نگاه اول تصمیم‌گیری نکنید: اگر لباسی چشم شما را گرفت و بدون‌شک قصد خرید آن را داشتید، کمی دست نگه دارید. به احتمال زیاد همان لباس را در جایی دیگر و در زمانی بهتر می‌توانید با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. حتی اگر اختلاف‌قیمت کم باشد هم باز ارزش دارد.

تنهایی خرید کنید: برای خرید لباس بهتر است همراه نداشته باشید زیرا همراهانتان تلاش می‌کنند سلیقه خود را در انتخاب شما اثر بدهند. همین موضوع باعث می‌شود که انتخاب نهایی آن‌چیزی نباشد که دنبالش بوده‌اید و این انگیزه خرید مجدد را برای شما تشدید می‌کند.

بعضی لباس‌هایتان را بفروشید: اگر در کمدتان لباس‌هایی وجود دارد که پول زیادی بابت آن پرداخته‌اید اما درعین‌حال نو و بدون استفاده مانده‌اند، می‌توانید با چند آگهی اینترنتی برایشان مشتری پیدا کنید. لباس عروسی یا نامزدی‌تان، کت و شلوار، پالتوهای چرمی گرانقیمت و… ازجمله این لباس‌ها هستند.

حراج‌های فصلی را از دست ندهید: در بسیاری از حراج‌های فصلی می‌توانید لباس‌های موردنیاز ‌سال بعدتان را با نصف قیمت تهیه کنید. اگر دقیقه ٩٠ به فکر تهیه لباس‌های فصلی موردنیازتان می‌افتید، بدانید که افزایش تقاضا باعث می‌شود که پوشاک با چند برابر قیمت واقعی‌شان فروخته شود بنابراین به‌جای هزینه زیاد و خرید یک لباس بی‌کیفیت‌تر در دقیقه ٩٠، همان پول را در حراج‌های فصلی هزینه کنید و یک‌دست پوشاک باکیفیت و مرغوب‌تر بخرید.

در طول هفته خرید کنید: به‌جای خرید در آخر هفته و روزهای تعطیل در طول هفته خرید کنید زیرا در روزهای پایانی هفته فروشگاه‌ها با مشتریان بیشتری مواجه می‌شوند و اجناس بهتر به‌سرعت فروخته می‌شوند. اگر می‌خواهید به یک گزینه تحمیلی و اولویت چندم برخورد نکنید، در روزهای میانی هفته خرید کنید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×