اخبار نساجی

یکشنبه بلوک ۲۰درصدی گچساران عرضه می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یکشنبه بلوک 20درصدی گچساران عرضه می‌شود

مدیر بازار فرابورس گفت: سازمان خصوصی‌سازی ۲۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران متعلق به ملی صنایع پتروشیمی را به نرخ پایه هر سهم ۴۲۸۶ ریال، یکشنبه ۲۵ تیر در بازار سوم عرضه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امیر‌هامونی با اعلام این خبر افزود: سازمان خصوصی سازی قصد دارد ۱۳۲میلیون سهم معادل ۲۰درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران که از این تعداد ۶میلیون و ۶۰۰ هزار سهم ترجیحی است به ارزش ۵۶۵/۷ میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم ۴هزار و ۲۸۶ ریال به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط شامل ۲۰درصد نقد و مابقی اقساط ۴ساله یکشنبه ۲۵ تیر در بازار سوم بفروشد.

وی با اشاره به اینکه این بلوک متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، ادامه داد: سرمایه شرکت ۶۶۰میلیارد ریال است و شرکت پتروشیمی باختر ۴۰درصد و شرکت‌های ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی ممسنی و کازرون هر کدام با در اختیار داشتن۲۰ درصد سهام از سهامداران عمده شرکت پتروشیمی گچساران هستند. هامونی تصریح کرد: زمینه فعالیت این شرکت در ایجاد مجتمع‌های پتروشیمیایی و صنایع وابسته برای تولید مواد شیمیایی و پتروشیمیایی است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر ۲۰روز کاری سازمان خصوصی‌سازی از زمان انجام معامله تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله که ۱۶/۹ میلیارد ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت حامل‌های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌­ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند. همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریتHSE، رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد‌های صنعتی، اجرای آموزش‌های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل‌های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت‌های تولیدی است.

وی یادآور شد: خریدار متعهد است به نسبت سهام خریداری، جانشین صادرکنندگان دولتی ضمانت‌نامه‌ها شود و آزادسازی سهام واگذار شده منوط به انجام تسویه حساب بدهی‌های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شرکت‌های مادر تخصصی و سیستم بانکی اعم از دولتی و غیر‌دولتی، صندوق ذخیره ارزی و خزانه منعکس در صورت‌های مالی مبنای ارزیابی سهام شرکت خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×