اخبار نساجی

یکسان شدن مالیات بر حقوق کارمندان بخش دولتی و خصوصی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یکسان شدن مالیات بر حقوق کارمندان بخش دولتی و خصوصی

 

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با تشریح اقدامات انجام شده برای تحقق سهم ۱۰ درصدی مالیات در تولید ناخالص داخلی، از یکسان شدن مالیات بر حقوق کارمندان دولت و بخش خصوصی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌ها خبر داد.

حسین وکیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره اقدامات انجام شده برای تحقق سهم ۱۰ درصدی مالیات در تولید ناخالص داخلی بنا به برنامه پنجم اظهار کرد: در این راستا توسعه و کاربرد روش‌ها و فن‌آوری‌های نوین، ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی منسجم، بهره گیری از حداکثر ظرفیت توان و مقررات مالیاتی، واحدیابی هوشمند از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین به دنبال توسعه فرهنگ مالیاتی و بهبود مستمر نگرش جامعه نسبت به سازمان امور مالیاتی کشور از طریق شفاف‌سازی رویه‌ها و استفاده از نظام‌های کنترل کیفیت – اطلاع رسانی، تبلیغات صحیح و محسوس نمودن اثر درآمدهای مالیاتی در افزایش رفاه اجتماعی و کاهش کسری بودجه دولت هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون مالیات‌های مستقسم سازمان امور مالیاتی با اشاره به استفاده از روش‌های موثر برای ارتقای تمکین مالیاتی و همچنین توسعه و تعمیق روابط با صاحبان منافع، خاطرنشان کرد: به کارگیری نظام‌های انگیزشی و کنترلی در جهت کاهش وقفه‌های مالیاتی، گسترش پایه‌ها و بهینه نمودن نرخ‌های مالیاتی، توانمندسازی و تقویت نظام‌های انگیزیشی و بهبود مدیریت دانش، بهبود و پایش مداوم شاخص‌های عملکردی سازمان، زمینه سازی و تاثیرگذاری در امر اصلاح و تنقیح قوانین و مقررات مالی و جلب مشارکت ذینفعان در تحقق ماموریت‌های سازمان از دیگر اقداماتی است که برای تحقق سهم ۱۰ درصدی مالیات در تولید ناخالص داخلی در دستور کار قرار دارد.

وکیلی به شناسایی، رتبه‌بندی، ارائه مجوز و معرفی مشاوران حقیقی وحقوقی مالیاتی به مودیان به منظور توسعه خدمات مشاوره‌ای مالیاتی اشاره و اضافه کرد: همچنین در جهت افزایش سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی از ۱۰درصد به ۱۵ درصد تلاش می‌کنیم.

وی درباره تبعیض موجود در خصوص مالیات بر حقوق کارمندان دولت و بخش خصوصی گفت: لایحه یکسان کردن نرخ مالیات کارکنان دولت و بخش خصوصی ارائه شده است که اقدامی در این زمینه صورت نگرفته اما در پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌ها این نرخ یکسان شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×