اخبار فرش ماشینی

یارانه نقدی به پنبه‌کاران پرداخت می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از پرداخت یارانه نقدی به کشاورزان پنبه‌کار خبر داد
‏حسین سابقی امروز در گفتگو با خبرنگاراران  در مشهد اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۵۲هزار هکتار از اراضی آبی استان اعم از اصلاح‌شده و بومی زیر کشت پنبه قرار گرفت.
وی افزود: برآورد می‌شود که از این وسعت حدود ۱۰۰ هزار تن وش تولید شود.
وی گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی پنبه و کاهش تعرفه واردات این محصول، کشاورزان پنبه‌کار موفق نشدند محصول تولیدی خود را به بهای مناسب به فروش برسانند.

وی افزود: بنابراین به منظور حمایت از کشاورزان پنبه‌کار مقرر شده به ‌ازای هر کیلو وش تحویل به کارخانجات پنبه پاک‌کنی مجاز ‌که تا پایان سال ۸۷ تحویل شده‌، مبلغ ۳۷۵ ریال یارانه نقدی پرداخت شود.
این‌ مسئول تاکید کرد: با توجه به کمبود وقت ضروری‌ست کشاورزان پنبه‌کار در اسرع وقت برای ارائه اطلاعات لازم به ‌منظور تکمیل فرم‌های مربوطه به کارخانجات پنبه پاک‌کنی ذی‌ربط مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: قنات روستایی دامنجان شهرستان به طول ۸۰۰ متر و عمق مادرچاه ۲۰ متر پس از گذشت ۴۵ سال بازسازی شد.

علی دهباشیان اظهار داشت: ۵۰۰ متر قنات یادشده به علت سیل کاملاً تخریب و مسدود شده بود و حدود ۴۵ سال بود که از آن بهره‌برداری نمی‌شد.
مدیر جهاد کشاورزی میزان آب‌دهی قنوات شهرستان را بالغ بر ۹ هزار لیتر در ثانیه دانست و افزود: با بارندگی این مقدار آب‌ می‌تواند ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی سطح زیرکشت را آبیاری کند و حدود ۱۰هزار خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. ‏
منبع خبرگزاری فارس

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×